WIE HEEFT ERVARINGEN MET D-RIEM FOCUS 16 ZETEC , HET KRUKAS TANDWIEL ZIT NAMELIJK NIET OP EEN SPIE OF CONISCH IS DUS LOSGELOPEN NA VERVANGEN V/D RIEM ALLES VOLGENS BOEKJE GEDAAN BEHALVE BOUT VERNIEUWD ?? KLEPPEN DUS KROM OM DAT DE BOUT WAS LOS GELOPEN
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe wordt het tandwiel dan geborgd? Ik kan me niet voorstellen dat er geen spie tussen het tandwiel en de nokkenas zit. Is de spie er niet uitgevallen bij het monteren? Hoe vast heb je de krukaspouliebout gezet (moment)?
Had je het goede moment?
Was het conus goed schoon?
In principe moet het spul vastzitten op conus. De spie mag je bij wijze van spreken horen rammelen. vergelijk conische boren in een grote boorkolom (zonder spie) of centers van een draaibank, ook scheepsschroeven zittenvast op het conus.
Heb je de motor misschien handmatig tegen de richting in gedraaid?? dan kan ie los komen.
21 jaar
er zit inderdaad geen spie op de krukas van de zetec-e.
Je moet!!!! alijd de bout vervangen!!is een hele strenge vereiste bij het vervangen van de distributie riem!
die is maar eenmalig bruikbaar!is een speciale rekbout.en het gevolg ervan als je het niet doet is je nu duidelijk!die loopt dus los.dus als monteurs dit lezen,altijd doen!
wel naar de dealer geweest?kan je het op hun verhalen als dat niet gebeurt is en niet op de rekening staat.
ff een aanvulling.er zit ook geen conus op.is gewoon een rechte (kruk)as en een recht tandwiel,die je gewoon rond kan draaien als de poulie er af is.
en als je een riem vervangt,altijd de krukas blokkeren! die verspringt namelijk als je het niet doet!
De bewuste bout zit volgens onze gegevens vast met 40 NM + 90 graden, dit is toch niet zo veel ? en aan de oude bout zij geen sporen van rek te zien , Wij hadden hem met een lucht sleutel "echt vast" gezet dachten we ?? is dit dan zo'n speciale bout.
ik zou niet weten wat er zo speciaal aan die bout is.
alleen dat het een rekbout is die je (echt!)maar 1x mag gebruiken!
het is zeer belangrijk om de bout te vervangen als ie los is geweest,anders loopt ie los.
en het aanhaalmoment klopt inderdaad volgens de gegevens van ford.(heb het nagekeken)
Het is mij ook overkomen, had ik dit bericht maar eerder gelezen. Ik had ook de distributie vervangen, alles op tijd met het juiste blokkeer-gereedschap. Krukasbout 100% zeker vast, en toch losgelopen! had ook geen nieuwe bout gebruikt. 16 kleppen krom, en een behoorlijke drup aan mijn neus. Dus mensen, VERVANG OOK DE BOUT!!!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar