na koppakking vervangen loopt de motor warm onderste slang van de radiateur blijft koud thermostaat vervangen probleem niet verholpen het syteem bouwt geen druk op ?? in slangen van het expansievat zit een soort smoring is dit normaal ??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Loopt de motor warm bij stationair of op de snelweg bij ca.120km bij delaatste denk ik aan een verstopte radiateur.ook de waterpomp kan inwendig stuk zijn (schoepenwiel los)en wat was de reden voor het vervangen van de koppakking?
reden gebroken riem voorheen was het wel goed
toevoeging op voorgaande voornamelijk op toeren loopt hij warm
wordt de motor echt te warm, of geeft de meter mischien te hoog aan ? mischien een afwijking van de sensor ?
is het mischien mogelijk dat de nieuwe koppakking afwijkende openingen heeft (kleiner) ?
21 jaar
De temperatuur wordt wel goed aanggeven maar het syteem circuleert niet. de onderste slang blijft koud net of de thermostaat dicht blijft (zonder thermost. is het euvel verholpen
maar zonder thermostaat is ook al wat, Thermostaat gestest doet het schijnbaar goed ???
schijnbaar goed ????
een thermostaat is niet echt makkelijk te testen
ik zou bij twijfel gewoon een nieuwe monteren, al is het alleen
maar om het als oorzaak uit te sluiten.
zo duur zijn ze toch niet
21 jaar
met een nieuwe orginele thermostaat gaat het ook niet goed
als het voor de reparatie goed was, dan moet het iets zijn dat tijden de reparatie veranderd kan zijn ! (of zie ik dat verkeerd ? )
hierbij denk aan een verkeerde of verkeerd gemonteerde koppakking (ik weet zo niet of het mogelijk is )
een andere mogelijkheid zou een verkeerde timing kunnen zijn.
veel meer mogelijkheden zie ik zo niet.
21 jaar
er is een aparte manier van ontluchten voor een focus laat hem warm draaien en als deze wil gaan koken de motor op -+ 4500 rpm laten draaien en de dop een beetje los want anders blijft er lucht in het systeem hier is ook een servicebericht van ford over dus proberen waard
de enige en snelste manier om een koelsysteem blijft het systeem op vacum trekken en alzo vullen; als de koelvloeistof gaat koken betekend dit dat de motortemperatuur ongeveer 140° C. is; de temperatuursensor met de motortemperatuur en niet de koelvloeistoftemperatuur,het motormanagent zal dit ook opmerken en het toerental terug brengen en zelfs de motor stilleggen om beschadiging te voorkomen dus vullen zoals het hoort
het kookpunt wan water is ongeveer 100.C en met de dop los wordt deze niet echt te heet zodat de motor door de computer niet wordt uitgezet en het systeem vullen zodat alle lucht eruit is is volgens mij niet mogelijk want ford schrijft deze procedure voor ( wel een beetje knullig op deze manier van ontluchten maar ja )
Inderdaad het systeem ontlucht op de manier zoals laatst beschreven dop iets los en probleem opgelost . Maar hoe of met wat voor apparaat kun je koelsysteem onder vacuum zetten lijkt mij wel makkelijk?
een systeem om een koelsysteem op vacum te trekken kun je vinden bij elke leverancier van garagematerialen; wuth, berner, brezan enz. het is niet goedkoop doch de tijdswinst is enorm en laten warmdraaien om de luchtbellen eruit te halen is niet nodig, zoals je wel weet zitten de thermostaten nu aan de inlaatzijde en er durven zich hier een luchtbel vormen waardoor de thermostaat niet opengaat. let er bij de aanschap erop dat de koppeling universel genoeg is om op alle wagen te kunnen plaatsen, de japanse moddelen hebben zullen kleine radiatoropeniong dat hier soms een probleem ontstaat
Prima tip over het speciale ontluchtingstraject van de Focus.Hier hebben we allemaal wat aan, want het zal niet de eerste Focus zijn met de ontluchtingsproblemen.Hulde !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar