auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: Distributie van tijd

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Ik heb de distributie vervangen, en hoogst waarschijnlijk is de poelie, door het ontbreken van de spie verdraait.
Ik heb dit niet doorgehad, alles afgeteken, riem vervangen, aantal malen rond gedraait en alles leek ok.
Maar hij start wel, draait ook rond, maar slaat niet aan.
Wie kan mij uitleggen waar de originele merktekens staan, ik kon niets vinden, en hoe ik de kruk as goed zet, blokkeer punt?
bvd.

Geplaatst door

okidoki (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

blokkeer stfit achter in de motor thv rechtse aandrijfas als ik me niet vergis.
nokken assen dacht ik met een stalen rij achter op de kop.
altijd bout en poelie mee vervangen, ivm rekspanning.

[quote=autobedrijf van breugel]blokkeer stfit achter in de motor thv rechtse aandrijfas als ik me niet vergis.
nokken assen dacht ik met een stalen rij achter op de kop.
altijd bout en poelie mee vervangen, ivm rekspanning.[/quote]
bout wel vervangen poulie niet
aanhaal moment kruk as poelie fase 1. 40 Nm
fase 2. 90 graden
de bouten van de nokkenas tandwielen moeten ook vervangen worden
deze vast zetten met 60 Nm wel de tandwielen met iets vast houden anders heb je grote kans dat de nokkenassen breken
suc6 dick

dick@home 0
badge

16 jaar

Bedankt voor jullie reactie's alvast.
Waarom zou je de nokkenas bouten moeten vervangen, dit is allemaal niet los geweest?.
Ik heb inderdaad het gat voor de blokeerstift gevonden, nu alleen nog zo'n stift, of is er een andere mogelijkheid.

okidoki 0

16 jaar

de nokken as poelie's moeten los om de dist riem goed op tijd en op spanning te kunnnen monteren
dit word zo door ford voorgeschreven.
boegie 1e cil eruit draaien en voorzichtig met een lange schroeven draaier oid de zuiger op bdp zetten
en dan maar hopen dat het zaakje niet weer verdraait met vast zetten daarna wel de motor een paarmaal met de hand rond draaien en de timing nogmaals kontroleren
suc6 dick

dick@home 0
badge

16 jaar

Kan ook op een andere methode, geef hier geen garantie op.
Kleppendeksel los, achte de nokkenassen een plaat 6mm plaatsen.
Bougie 1e cil eruit, lange schroevendraaier er in doen en zuiger naar bdp draaien en dan de boel vast zetten.
Als je in nood zit lukt dit ook.

Postie 0
badge

16 jaar

ja maar pas op met de nokken assen dat ze niet breken
suc6 dick

dick@home 0
badge

16 jaar

Bedankt allemaal voor de reactie's.

Het is gelukt, heb bij de ford, het gereedschap kunnen lenen.
Motor verdraait tot stalen rij in de nokkenassen paste.
Daarna riem los gemaakt, en bdp opgezocht en blokeerstift geplaatst.
Riem er op, aantal malen met de hand rond gedraait, en daarna nog even starten zonder bougies.
Stond daarna goed, starten en lopen.
pff, volgende keer beter opletten, eerst ff zeker weten of er een spietje in zit.

okidoki 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.