Beste,
Ik zit momenteel met de volgende problemen bij mijn Ford Focus:
- De soort aircoleiding (met druksensor) die erin hangt, daar weet ik het type niet van.
- Voorbanden piepen op straatklinkers bij het nemen van een bocht.
- Het stuur geeft me het gevoel alsof de voorwielen aan een zijden draadje hangen.
- Toeren gaan erg langzaam achteruit bij het loslaten van het gaspendaal.
- Gas geven gaat stroef, motor houdt hem soort van "in" alsof ik een volgeladen aanhangwagen achter de auto heb hangen.
- Schakelen gaat soms erg stroef als hij koud is en soms ook als ik al ff aan het rijden ben.
Wellicht een overvloed aan klachten voor dit type auto.. :(
Iemand die hier ervaring mee heeft en of raad heeft hierover?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Punt 1 kan ik je ook niet aan helpen. Via de dealer wel denk ik.
2 en 3 zullen wel met elkaar te maken hebben. Dit zal zeker iets met de banden te maken hebben. Wat is het merk ed.
Gasklep reinigen zal punt 4 wel oplossen. Er zit dan koolaanslag bij de gasklep, waardoor deze wat moeilijk gaat.
Schakelen kan een probleem zijn met het schakelmechanisme.
Ik rijd hier zelf een Focus van 2002 en ben er erg tevreden over.
Een probleemloze auto met een zeer goede wegligging.
Gr Fred
1e Punt: wat is nu eigenlijk de vraag ??
2e Punt: De Focus (zeker type 1) staat bekend om het zeer goede weggedrag. Als de voorbanden piepen bij een bocht (en ervan uitgaande dat de bandenspanning redelijk op orde is, en de uitlijning goed) ga je of onbenullig hard door de bocht of heb je heel goedkope (rommel) chinese banden...
3e Punt: De stuurbekrachtiging van de Focus is niet zo sterk; je hebt een erg goed gevoel met de wielen. Als je dit niet zo ervaart: ga eens langs een goed uiltlijncenter (niet K-F) en laat de wielstanden eens goed controleren.
4e Punt: toeren moeten vrijwel direct terugvallen na loslaten gaspedaal. Niet?? Laten controleren! Knoei er niet zelf mee!!!
5e Punt: bij ingeschakelde airco (gaat automatisch aan bij ontwasemingsstand !) heeft de motor veel moeite als je bij het wegrijden niet redelijk gasgeeft om op toeren te komen (voelt alsof de motor wordt gesmoord)
6e Punt: Bij flinke koude schakelt het inderdaad wat moeizamer, echter na een aantal km en zeker met dit weer moet de Focus schakelen als een warm mes door de boter. Als hij dit nooit doet is meestal het kabelmechanisme ontregeld. Bak zelf gaat (net als de motor) zelden kapot.
Zij inderdaad vrij veel klachten, echter geen enkele auto is 100% foutloos, zelfs een Focus niet...
Zoals Fred als aangeeft: de Focus is normaal gesproken een vrijwel probleemloze auto (als je niet wordt getroffen door roest, bij een aantal bouwjaren)
16 jaar
[quote=kombikart]Punt 1 kan ik je ook niet aan helpen. Via de dealer wel denk ik.
2 en 3 zullen wel met elkaar te maken hebben. Dit zal zeker iets met de banden te maken hebben. Wat is het merk ed.
Gasklep reinigen zal punt 4 wel oplossen. Er zit dan koolaanslag bij de gasklep, waardoor deze wat moeilijk gaat.
Schakelen kan een probleem zijn met het schakelmechanisme.
Ik rijd hier zelf een Focus van 2002 en ben er erg tevreden over.
Een probleemloze auto met een zeer goede wegligging.
Gr Fred[/quote]
Fred,
Dankjewel voor je input ;)
Ik denk zozeer niet dat het de banden zijn (Michelin overigens), maar meer te maken heeft met ophanging ofzo.. Omdat mijn aircoslang is gebroken en me dat aardig wat gaat kosten omdat de pomp ook waarschijnlijk naar de haaien is probeer ik het op een alternatieve manier te verhelpen.. zodoende mijn vraagstukken..
De bak laat ik even nakijken.. De auto is altijd dealeronderhouden volgens de onderhoudsboekjes en heeft er inmiddels 190.000 KM opzitten.. Dus heeft al aardig wat ritten erop zitten... Binnenkort weer een grote beurt denk ik maar... Auto heb ik c.a. een halfjaar in bezit nu.
16 jaar
[quote=robert10078]1e Punt: wat is nu eigenlijk de vraag ??
2e Punt: De Focus (zeker type 1) staat bekend om het zeer goede weggedrag. Als de voorbanden piepen bij een bocht (en ervan uitgaande dat de bandenspanning redelijk op orde is, en de uitlijning goed) ga je of onbenullig hard door de bocht of heb je heel goedkope (rommel) chinese banden...
3e Punt: De stuurbekrachtiging van de Focus is niet zo sterk; je hebt een erg goed gevoel met de wielen. Als je dit niet zo ervaart: ga eens langs een goed uiltlijncenter (niet K-F) en laat de wielstanden eens goed controleren.
4e Punt: toeren moeten vrijwel direct terugvallen na loslaten gaspedaal. Niet?? Laten controleren! Knoei er niet zelf mee!!!
5e Punt: bij ingeschakelde airco (gaat automatisch aan bij ontwasemingsstand !) heeft de motor veel moeite als je bij het wegrijden niet redelijk gasgeeft om op toeren te komen (voelt alsof de motor wordt gesmoord)
6e Punt: Bij flinke koude schakelt het inderdaad wat moeizamer, echter na een aantal km en zeker met dit weer moet de Focus schakelen als een warm mes door de boter. Als hij dit nooit doet is meestal het kabelmechanisme ontregeld. Bak zelf gaat (net als de motor) zelden kapot.
Zij inderdaad vrij veel klachten, echter geen enkele auto is 100% foutloos, zelfs een Focus niet...
Zoals Fred als aangeeft: de Focus is normaal gesproken een vrijwel probleemloze auto (als je niet wordt getroffen door roest, bij een aantal bouwjaren)[/quote]
Dus dat loslaten van het gaspendaal is niet een klein vuiligheidje?
Mijn airco kan zich niet inschakelen want hij is momenteel stuk... Vandaar mijn verbazing dat hij zo stroef optrekt..
Tnx for the tips :D
16 jaar
distributie recent vervangen? het niet optijd staan van de motor zal het langzaam draaien en inhouden kunnen veroorzaken
motor is gemakkelijk iets van tijd te helpen omdat er geen spie in de tandwielen zitten
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar