Ford Fiesta 2014: Distributieriem

Bouwjaar: 2014, Brandstof: Benzine, Motorcode: XMJA, Motorinhoud (cc): 1000, Vermogen (kw): 48

Mijn dochter heeft vorig jaar bij 100000km/9jr de distributieriem laten vervangen. Natte in olie. 1jr later gaat auto plots stuk. Dochter remt af bij verkeerslicht en schakelt van 4 nr 3. Auto slaat af en doet niets meer. Anwb tp en distributieriem stuk.. nr garage.. garantie?? Nu heeft garage het idee en gecheckt dat de injectoren onvoldoende injecteerden, dus druppelden en daardoor een motorprobleem ontstond en gevolg motor stopt en distributieriem ed stuk.. kan dit kloppen?? Injectorencheck achteraf gaf inderdaad aan dat deze 1 slecht en 2 en 3 iets meer verstuifden.. echter niet zoals het hoorde. Advies in deze..

HansH55

Geplaatst door HansH55 (75) , lid sinds 3 weken geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Fiesta? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

3 weken geleden - Beunhaas

Ik zie eerlijk gezegd geen relatie tussen injectieproblemen en het kapotlopen van de distributie., dat laatste kan komen door verkeerde olie of te laat verversen..

3 weken geleden - kaleido 1

Of veel teveel benzine in de olie maar dan zou het peil flink gestegwn moeten zijn

3 weken geleden - kaleido 1

Verkeerde olie bijgevuld als er bijgevuld is .
Anders zou ik het toch bij de garage neerleggen.

3 weken geleden - HansH55

Er is geen verkeerde benzine getankt, E10 en niets anders. Tijdens rijden was er geen motorstoringslampje gaan branden. Dus gewoon geen power meer en motor stopt. Nadat eea gemaakt is (riem, kleppen, nokkenas ed) kon auto worden gestart. Toen bleek dat er veel benzine in uitlaat kwam. Dit zou dan gevolg zijn van die niet goed werkende injectoren. Nu worden er nieuwe ingezet.. dus afwachten.. nu las ik wel dat het doorrijden bij niet goed werkende injectoren en brandend lampje er motorschade kan ontstaan. Dus wat is nu waar?. Is de huidige motorschade inderdaad gevolg van niet goed werkende injectoren. Maw garantie staat onder druk.

.
    Ik kan me voorstellen dat de olie iets verdund wordt door lekkende injectoren en dat dat geen goede invloed op de riem heeft, maar dan zou je inderdaad een stijgend peil verwachten..
    Peil je de olie zelf wel eens of laat je alles aan garages over? - Beunhaas (785), 3 weken geleden

3 weken geleden - Siem Bijman

De distributieriemen gaan bij bosjes stuk bij deze auto's. Voornamelijk sinds de E10 benzine is geintroduceerd een paar jaar terug. De benzine komt, weliswaar zeer gering, ook in de olie terecht en tast de riemen aan. Dus als de injectoren lekken heb je nog meer en sneller benzine bij de olie en worden de distributieriemen eerder aangetast, dus zo onlogisch is het niet wat je garage stelt.
Maar hebben ze ook de distributieriem van de oliepomp vervangen vorig jaar of gecheckt? Want die kan ook worden aangetast en wordt vaak niet vervangen.

3 weken geleden - kaleido 1

Zou de gehele motor laten controleren drijf en krukaslagers enz.
Had een 5008 resent ook de riem helemaal opgevreten zat er 35000 in , olie verdund begon ineens verschrikkelijk te roken en beroerd te lopen.

3 weken geleden - HansH55

Motor zou door dit gebeuren een flinke "tik" hebben gekregen waardoor spanbout van de riem brak.. kleppen schade, krukas iets afgebroken.. kop opnieuw gevlakt.. dus poehpoeh

3 weken geleden - kaleido 1

Spanbout breekt niet hierdoor denk dat ze zich er onderuit proberen te praten.

3 weken geleden - harry4203

Daar ben ik ook heel erg bang voor, vrees dat de riem of te strak gespannen was, of de bout niet met het correcte aanhaalmoment is vastgezet. Maar goed, dat blijft gissen.

3 weken geleden - HansH55

Tja.. het weerleggen dat eea met die injectoren niet juist is wordt moeilijk lijkt me.. je jou eerder een stotterende motor verwachten met brandend storingslampje. Nu niets. Gewoon geen vermogen meer en stop. Echter op die manier is garantie geven steeds een beetje creatief bezig zijn. Klant is toch verder onkundig..

3 weken geleden - kaleido 1

Second opinion door de dekra wil nog wel eens helderheid brengen

3 weken geleden - HansH55

Uiteindelijk wordt eea binnen garantie afgehandeld.. geweldige actie vd zaak... KVD Schinnen.. top..

1 week geleden - HansH55

De niet goed werkende injectoren hebben toch iets veroorzaakt binnen de motor. Bedrijf had dit nog nooit meegemaakt. De injectoren zijn vervangen. Distributieriem etc is vernieuwd.. alles doet het weer.. het grootste deel toch binnen garantie afgehandeld. Perfecte afhandeling. Blij.. met dit meedenkende en meewerkende bedrijf in Schinnen..

1 week geleden - memos

Netjes inderdaad, dank voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fiesta of stel zelf een nieuwe vraag.