Ford Puma: distributieriem ford puma1.7 zetel vtc

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.7 16v

Beste lezers heb deze week de waterpomp distributieriem en thermostaat vervangen
mijn probleem is dat als de auto stationair loopt het lijkt alsof die op 3 cilinders loopt wanneer ik gas geef is het weg en klinkt die goed .

Heb de krukas blokkeer set gebruikt , maar nu het volgende de nokkenas met vtc
Ik zette de eerste cil in bdp krukas was geblokkeerd dat was goed de uilaat nokkenas kon ik blokkeren met die ijzeren plaat
Maar de inlaat nokkenas met de vtc kon ik niet blokkeren die stond ongeveer 45 graden scheef
Nu heb ik deze aangetekend met een lakstift en zo de distr.riem erop gezet vanaf dat moment loopt de auto stationair slecht
Heb stappenplan van een garage programma maar staat niets duidelijk beschreven over het op tijd zetten van de vtc
Nu las ik op internet dat de nokkenassen los moeten klopt dit ? ik wil vandaag / morgen weer alles.los draaien


Hopelijk kan iemand me helpen
Gr steffan

steffan20

Geplaatst door steffan20 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Puma? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Postie (0) PRO, 11 jaar geleden

Krukwang tegen de blokkeerstift aandraaien, dan moet de plaat achter de nokkenassen passen. Zo niet de bouten van de nokkenas poelie losdraaien.
Ook van de versteller. Maakt niet uit welke positie de versteller weer vast komt.

steffan20 (0), 11 jaar geleden

Probleem opgelost :) heb de tandwielen niet van de conische as afgehaal
Gewoon met de steeksleutel bedankt voor je reactie

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Puma of stel zelf een nieuwe vraag.