close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Puma: distributieriem ford puma1.7 zetel vtc

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.7 16v

Beste lezers heb deze week de waterpomp distributieriem en thermostaat vervangen
mijn probleem is dat als de auto stationair loopt het lijkt alsof die op 3 cilinders loopt wanneer ik gas geef is het weg en klinkt die goed .

Heb de krukas blokkeer set gebruikt , maar nu het volgende de nokkenas met vtc
Ik zette de eerste cil in bdp krukas was geblokkeerd dat was goed de uilaat nokkenas kon ik blokkeren met die ijzeren plaat
Maar de inlaat nokkenas met de vtc kon ik niet blokkeren die stond ongeveer 45 graden scheef
Nu heb ik deze aangetekend met een lakstift en zo de distr.riem erop gezet vanaf dat moment loopt de auto stationair slecht
Heb stappenplan van een garage programma maar staat niets duidelijk beschreven over het op tijd zetten van de vtc
Nu las ik op internet dat de nokkenassen los moeten klopt dit ? ik wil vandaag / morgen weer alles.los draaien


Hopelijk kan iemand me helpen
Gr steffan

Geplaatst door

steffan20 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Krukwang tegen de blokkeerstift aandraaien, dan moet de plaat achter de nokkenassen passen. Zo niet de bouten van de nokkenas poelie losdraaien.
Ook van de versteller. Maakt niet uit welke positie de versteller weer vast komt.

Postie 0
badge

12 jaar

Probleem opgelost :) heb de tandwielen niet van de conische as afgehaal
Gewoon met de steeksleutel bedankt voor je reactie

steffan20 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Puma of stel zelf een nieuwe vraag.