Ford Escort: distributieriem kapot

Bouwjaar: 1995

Motor is afgelagen (bij 20 km/uur)
Ik heb de zaak gedemonteerd en zie dat bij de krukaspoelie er een aantal tanden van de riem af zijn. de rest van de riem ziet er prima uit. de nokkenas lijkt op het eerste gezicht ook ok.
Om dat mijn vrouw de wagen bestuurde toe het gebeurde heeft ze opnieuw proberen te starten (meerdere malen !)
Er zitten 2 riemen waarvan de gene die de nokkenas bediend de tanden mist.
Wie kan me vertellen hoe verder ?
Is bij het rondgaan van de zuigers hoor ik niets vreemds ik zie alleen dat de riem dus niet meedraaid en de nokken dus niet bewegen.
Ik wil eerst proberen er een andere riem op te leggen, en dan merken we wel of dat er schade aan de kleppen is.
Hoe monteer ik deze (het optijd zetten b.v)

etienne2954

Geplaatst door etienne2954 (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Escort? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Een diesel dus(twee getande riemen)
Helaas etienne er is zeker wel schade !!!
vertel effe welke motor?? ivm met tech.gegevens

etienne2954 (0), 18 jaar geleden

Ja sorry een 1.8 D maart'95 (vd-zg-36) ik zie wel paspen gaten in de verschillende poelies.
Die schade waar jij het over hebt... kleppen? of veel meer?

etienne2954 (0), 18 jaar geleden

Op het type plaatje staat Motor type RT de motor is uit 94 dus ik denk dat het het type RTH is (en niet de RTF) (kenteken is maart 1995)

Jochem5483 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ligt eraan welke riem tanden mist als de riem die tanden mist naar de br.pomp loopt is er niks aan de hand maar als die naar de nokkenas loopt trek dan de cilinderkop er maar af (kleppen Krom) maar je kan altijd massel hebben dus eerst ander riempje proberen succes

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik ben al een nokkenas tegengekomen in 3 stukken en diversen
kromme kleppen.http://img434.imageshack.us/img434/1360/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img270.imageshack.us/img270/9873/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

h.hannemann (0) PRO, 18 jaar geleden

http://img112.imageshack.us/img112/8995/..." border="0" alt="Free Image Hosting at www.ImageShack.us" />

etienne2954 (0), 18 jaar geleden

Heel erg bedankt Hub, heb mijn warmste kleren aangetrokken en ga het eerst met allen een riem proberen (de nokkenas riem) De inspuitpomp riem is nog ok. op hoop van zegen!! (dat er geen kleppen kom zijn dan)

etienne2954 (0), 18 jaar geleden

Hoi Hub ik heb nog een probleempje !
Volgens de beschrijving zou ik een pen (6mm ?) net boven de dynamo in het blok moeten steken. (de plug was er al uit) ik heb ook maar de dynamo gedemonteerd. maar ik kan geen gaat vinden?
Zit daar inderdaad een gat waar de pen op moet blokeren als ik de krukas draai? (de dieselpomp staat op 11 uur)

etienne2954 (0), 18 jaar geleden

Ok er zat dus nog een bout in..nu kan er wel een pen in maar deze heeft wel veel speling.
Ik heb de nokkenas los moeten maken om de pas pen er in te kunne krijgen deze was nl een aantal graden verdraaid.
Ik heb nu een pas pen in de dieselpomp en de nokkenas tandwiel.
De riem van de dieselpomp zat er nog gewoon op en is niet kapot.
Is het heel onderstandig om nu de dit aan te houden als timing?
of moet ik deze nu ook opnieuw afstellen? Hij komt nl niet helmaal overeen metde pen die in het blok moet? Daar heb je een speciale pen voor nodig en die heb ik dus niet als ik dit idd opnieuw moet afstellen wat kan ik dan gebruiken als alternatief voor deze pen? (sorry voor de vele vragen :-))

etienne2954 (0), 18 jaar geleden

Goed er waren dus 6 kleppen krom, 8 nieuwe ingezet.
Nu nog opziek naar een distibutie pen voor in het blok want een zelfgemakt pen geeft te veel speling.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.