Hallo allemaal,
ik zit op dit ogenblik met het volgende probleempjes:
1.De laatste tijd heb ik regelmatig te maken met zwaar schakelen op zijn tweede versnelling. Daarbij moet ik altijd wat kracht gebruiken. hij schakelt niet echt soepel op zijn tweede versnelling. ik heb 5 maanden geleden een nieuwe koppelingsplaat en drukgroep vervangen (ivm lekkende hydrolische druklager). en heb ook nog een achteruitrijschakelaar vervangen waarbij ik de olie moest aftappen. bestaande olie terug gevuld.
2. Zodra ik gas geef -na een koude start- dan daalt mijn toerental ver onder de pijl en de motor dreigt dan uit te vallen. de auto trekt dan ook niet op. dus je moet eerst flink gas geven om op gang te komen. na een tijdje doet rijdt hij weer normaal.
3.Als ik de auto start dan hoor je de motor een paar seconden alleen rond draaien zonder aan te slaan. en dan na een poosje slaat hij aan. soms wijgert hij aan te slaan.
de auto slaat wel aan als je hem op zijn tweede versnelling zet en duwt. er zit voldoende brandstof in!
kan iemand mij adviseren bij deze problemen.
MVG
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe is de staat van onderhoud ?
Schakelmechanisme goed afgesteld en alles gangbaar.
Gasklephuis vervuild .
Klepspeling endergelijke in orde .
Accuspanning te laag .
hoi,
Wat betreft het onderhoud. de auto ziet er goed uit. de auto is een maand geleden APK gekeurd . zonder opmerkigen! alle snaren en olieen zijn inmiddels vervangen. de motor lekt ook geen olie...ik hou hem heel goed bij. Hij maakt wel +-600 km per week.
Hoe weet ik dat de accuspanning voldoende is voor het aanslaan van de motor? heeft de motor een bepaalde spanning of Amperage nodig om goed te kunnen aanslaan?
De schaklmechanisme kan ik niet beoordelen of hij verder in orde is. ik heb alleen af en toe problemen bij het schakelen naar zijn tweede versnelling.
De gasklep ga ik morgen inspecteren en reinigen
En bedankt
10 jaar
Apk zonder opmerkingen zegt niets over de staat van onderhoud en niets over de punten die u aan draagt.
Accuspanning is een kwestie van meten , hiervoor is een multimeter benodigd.
Schakelmechanisme is wel bepalend of de versnellingen goed ingeschakeld kunnen worden.
Vermoed dat de kennis van het 1 en ander ontbreekt , als het niet zo is sorry voor het idee , dan maar even langs de garage om het te laten controleren.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar