Hallo,
Voordat ik verder ga, ik ben redelijk technisch. Ik kan veel met brommers en fietsen en heb ook wel eens een distributie van een Ford Escort VAN (diesel 1.8) vervangen.
Ik heb twee vragen over mijn Fiësta 1.25i Ghia die ik recent als inruiler van een dealer heb gekocht voor weinig geld. Autootje moet nog wel naar de APK binnenkort en daarom deze 2 vragen:
1. Ik zag vet zitten rond de afdekhoes van de fuseekogel aan de bijrijderszijde (zonder er uitgebreid onder te kruipen want dan moet ie omhoog worden gezet). Dat vet zat dus niet alleen op de kogel maar ook op de rubberen afdekhoes aan de buitenzijde. Ik neem aan dat de afdekhoes ergens gescheurd is? En verder? Kan ik nog wat dingen uitsluiten als ik er nog eens kritisch naar kijk? Ik bedoel dan oa. wat moet ik maximaal willen betalen voor de reparatie (indien van toepassing) en zou ik het zelf kunnen? Heb ik speciaal gereedschap nodig etc.? Wat kan er nog meer defect zijn als ik dit zo vertel? Hoe zie ik dat? Alle adviezen zijn welkom.
2. Mijn uitlaat heb ik stuk gereden op een drempel. De midden demper is gescheurd op het verticale deel, dus niet te repareren of iemand moet het aanbieden? Nu wil ik midden en achterdemper in 1x gaan vervangen (achterdemper is ook slecht namelijk en een andere oplossing weet ik zelf niet). Maar dan moet ik de zaak zeker lossen bij die 2 bouten die aan het flexibele deel zitten? Is dat lastig en zijn die bouten los te koop? Ik denk namelijk dat ik de bouten zal moeten door slijpen want ze zijn kurkdroog en roestig. Zit er nog iets op de flenskoppeling (afdichting, pakking)? Ook hier geld: Alle adviezen zijn welkom.
Groet,
Arno.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo
Ik vermoet dat je het over de onderste fuseekogel hebt
Ik zou controleren of er speling op zit zo niet gwn laten zitten en proper maken en in het oog houden
Indien tog vervangen in pirat is dat niet zo duur.
En de uitlaatbouten een paardagen in spuiten met wd40 of warm maken met een gasbrander maar zijn ook apart te verkrijgen de bouten niet duur of haal ze gwn in je doe het zelf zaak als het maar past een bout is een bout
Arno eerst vaststellen wáár dat vet vandaan komt. Kan best van dat fusékogel rubber afkomen. Deze dan vernieuwen. Maar kan ook vanaf de aandrijfashoes komen. Er tegenaan geslingerd. Indien ashoes lek is, deze dan te vernieuwen.
De uitlaat is geen probleem. Inspuiten met kruipolie (géén WD40) dan draai je deze los. Zoniet gewoon doorslijpen. Ja, er zit een pakking tussen. Zie afbeelding
[url=http://postimg.org/image/8q9kp8rjj/][img]http://s3.postimg.org/8q9kp8rjj/uitlaat_...[/img][/url]
Problemen zijn opgelost hoor.
Waren 2 hoezen rond de kogels slecht en die zijn vervangen.
Uitlaat is ook goed gekomen maar moest wel slijpen want was echt niet los te krijgen.
Opgelost en bedankt voor de tips.
7 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar