Ford Focus: dof tikkent geluid onde kleppendeksel

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.4 16v zetec

hallo allemaal

ik heb hier een ford focus
die een doffe tik heeft onder het kleppen deksel
auto heeft 130.000 km gelopen

het lijkt of er een klepstotter kapot is

heeft deze auto al hydraulische klepstotters of moeten deze nog gesteld worden??

of heeft iemand een ander idee??

alvast bedankt

hatebo

Geplaatst door hatebo (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

Postie (0) PRO, 16 jaar geleden

Moeten gesteld worden dmv stelplaatjes.
Kleppen deksel maar eens loshalen dus en speling meten.
Klepspeling inlaat 0,17 - 0,23
Klepspeling uitlaat 0,27 - 0,33

hatebo (0) PRO, 16 jaar geleden

ik heb vandaag de klepspelling na gemeten en die was allemaal in orde
volgens het revisiebedrijf hier in de buurt, komt het soms voor dat er speling op een drijfstang of pistonpen komt en dat dat het tikkende geluid veroorzaakt. met de steetoscoop geluisterd op de carterpan en inderdaad daar hoor je het getik heb beste.

Volgens het reviesie bedrijf zijn er geen losse lagers te verkrijgen en moet dan het complete draaiende gedeelte incl: krukas en drijfstangen vervangen worden????

heeft iemand dit al eens meegemaakt??

B.V.D Roy

alex drost (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit heb ik wel gezien bij de diesels niet bij de benzine uitvoeringen
Vorigeweek had ik ook zoiets als u nu heeft bij mij was de distributie van tijd gegaan (zonder dat er iemand aan gezeten heeft) dit is te controleren door een blokeerstifje in de motor te draaien bij r. aandrijf as , en het kleppendeksel eraf te halen en achter in de nokkenassen een strip te schuiven dus de kappen hoeven er niet af

dick@home (0) PRO, 16 jaar geleden

ja bij ons in de werkplaats is dit een keer voorgekomen klant heeft zonder olie gereden toen het te laat was bij gevuld het onder blok moet id compleet vervangen worden gr dick

hatebo (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo dick
deze klant heeft niet zonder olie gestaan. maar is gewoon zo opeens begonnen en na 1.5 maand werd het geluid steeds erger

verder nog iemand hier ervaringen mee..

alvast bedankt

Ford lichtenvoorde (0) PRO, 16 jaar geleden

Misschien inderdaad van de distributietiming afgelopen doordat krukas geen spietje inzit en er problemen
zijn geweest met de krukaspoeliebout en aangezien de eerste distributie er nog op zit gezien de kilometer
stand zit er nog geen gewijzigde poeliebout op.Als Roy het benodigde speciaal gereedschap om de distributie te controleren en de verstuurde
service brieven nodig heeft moet je het maar laten weten.groeten Niels

Danny78 (0) PRO, 16 jaar geleden

Inderdaad die speling komt voor, maar inderdaad bijna alleen op diesels.

Er zijn inderdaad al wat problemen geweest met poelies (krukas) die los kwamen waardoor de timing niet juist meer kwam te staan.
IS gewoon een conische verbinding zonder spie => de poelie moet op het juiste koppel getrokken worden om verdere problemen te voorkomen.

hatebo (0) PRO, 16 jaar geleden

hallo allemaal

heb de distributie gecontroleerd maar stond allemaal goed
ben met de auto bij een revisiebedrijf geweest en volgens de heren is het een kantelende zuiger of speling op de pisttonpen
Kwam bij de 1.4 motor vaker voor

iedereen bedankt voor de reactie's
groeten

anoniem-1573996169 (0), 16 jaar geleden

jou distributie zal zeker wel kloppen omdat de riem alles in verband houd maar als je poeli's om je as verdraaid zijn omdat daar geen spieen in zitten staan je merktekens wel goed maar klopt de afstelling op de as niet meer

hatebo (0) PRO, 16 jaar geleden

De afstelling is met blokkeergereedschap van ford nagekeken krukas geblokkeerd en
dan kijken of de nokkenas goed stond en dat was perfect

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.