auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus C-Max: Dynamo lampje en handrem-lampje gaan af en toe branden.

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 16V

Heb hier een C-Max van 2004 met 1.6 16V benzinemotor staan waar af en toe het Dynamo-lampje en Handrem-lampje van gaan branden. Soms tegelijk, en soms afzonderlijk. Als ze samen branden werkt de richtingaanwijzer ook niet. Als ik de achterruitverwarming op dat moment aan heb kun je die niet uitschakelen. Als het dynamolampje brandt kun je (zo hoort het) de voorruitverwarming niet inschakelen. Er zijn al 2 ORIGINELE Ford dynamo's opgekomen omdat ik daar de storing in zocht. Ook heb ik de data draden vanaf de connector op de dynamo (grijs en blauw) via een by-pass rechtstreeks op de PCM gesoldeerd.De 3 stekkertjes in de connector heb ik ook vernieuwd. Er zit een Parrot bleutooth set in die ik afgekoppeld heb. De stekkers op het GEM module of zekeringkast onder het dashboardkastje heb ik bekeken en gereinigd. Massa's gecontroleerd, accu vernieuwd, (Origineel Ford) Dit alles mag niet helpen..... Ik word hier gek van....... Wie heeft er tips? Trouwens, de remvloeistof staat aan peil.

MVG, Willem

Geplaatst door

Fordmonteur (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

zijn er foutcodes?
ik denk dat het in de km teller unit zelf zit

fordmannetje 0
badge

12 jaar

Can gerelateerde code's. Weet zo de code nummers niet. Maar het zijn code's die met de dynamo regeling van doen hebben zoals laadspanning hoog, laadspanning onder de drempel enz.

Fordmonteur 0
badge

12 jaar

Probleem is opgelost!

Fordmonteur 0
badge

12 jaar

Wat was het dan?

kaleido 1 7450
badge vip badge

12 jaar

Weerstand in de geschakelde plus tussen de dynamo en de zekeringskast. (rode draad op de 3 polige stekker op de dynamo)

Fordmonteur 0
badge

12 jaar

Beste

Wij hebben net hetzelfde probleem met onze Ford Focus C-Max maar dit is bij ons wel een 1.6 TDCI. Kan je soms uitleggen wat je precies aan het probleem gedaan hebt? Nieuwe kabel getrokken van zekeringskast naar alternator? (weerstand van de kabel te hoog?) Of moet ik begrijpen dat er tussen de geschakelde plus van de alternator en de zekeringskast een weerstand zit?

Alvast bedankt!

Siegerd 0

12 jaar

Ik heb toen een kabel getrokken van het kontaktslot (geschakelde plus) naar de dynamo. Er zat ergens een breuk in de kabelboom.

Fordmonteur 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.