Beste.
betreft ford focus 1.8 tdci van 2004 en 115 pk
ik heb al sinds enige tijd dat gevoel dat ik lucht in mijn ontkoppelingspedaal had als ik deze indrukte. zeker een halve slag.
ik heb toen de auto binnengebracht en het bleek volgens de garagist de hoofdcilinder te zijn
hij heeft deze vervangen. onder mijn voetmat lag er olie volgens hem.
hij had het ondertussen hersteld en ik ging met de auto naar huis. toen ik bijna terug thuis was 20 km van garagist merkte ik op dat ik weer dat gevoel had dat de helft van mijn pedaal gevuld was met lucht ook bleef hij op de helft hangen. waarna ik hem zelf met de hand moet terug trekken. zo ben ik een 4 keer terug naar de garagist gegaan, en die beweerde telkens dat er nog lucht in de leiding zat, en heeft hem telkens ontlucht.
ik merkte wel op dat telkens ik pompte in die vrije slag wat ik had dat dit voor even terug in orde kwam, m.a.w de pedaal kwam terug naar boven en de slag was tijdelijk weg. ne heeft hij dit weer en de garagist had er een ford kenner geraadpleegt en die beweert nu dat dit is door het vliegwiel. dat zou loskomen er terug vastkomen. en zou me rond de XXX euro kosten. van de tik ik zou moeten horen bij een defect vliegwiel hoe dat ik dit op verschillende site's lees , hoor ik niks.
zou het toch kunnen ??
dit zou rond de XXX euro gaan kosten wat toch niet weinig is
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de koppelingcilinder in de versnellingsbak niet gewoon lek? Komt vaker voor. Het verhaal van het vliegwiel heb ik nog nooit gehoord meestal hoor je dan het vliegwiel klapperen. Of je leiding is gewoon ergens lek waardoor er lucht inn het systeem komt. Want dit wat je vertelt is gewoon een niet goed luchtvrij te krijgen systeem.
Succes
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar