auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford KA 2006: Elektrisch probleem?

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: A9A, Motorinhoud (cc): 1300, Vermogen (kw): 51

beste mensen hier,

Mijn ford KA uit 2006 doet rare dingen, die naar mijn idee iets met de stroomvoorzieningen of zoiets te maken heeft.

Dit zijn mijn bevindingen

De storing begon met het zo nu en dan weigeren van de afstandsbediening van de sloten. Nieuwe batterij in de sleutel gedaan,maar dat lostte het euvel niet op.
Vervolgens deed mijn dashboard raar. Uit zichzelf werd de 'trip'modus van de kilometerteller geactiveerd. ene dag wel, andere dag weer niet
Ook gebeurde het vaak dat bij het starten van de auto de wijzers van het dashboard begonnen te trillen. Ook weer te pas en te onpas.
Daarna begon het raam van de passagier vreemd te doen. Bij het indrukken van de knop, ging het raam niet naar beneden of omhoog. Tot mijn verbazing ene dagen later weer wel. Om vervolgens na een paar keer te hebben gewerkt, weer de geest te geven.
Vandaag de stroom van de accu eraf gehaald en daarna weer teruggezet. Vervolgens ging het raam zo'n 4 keer omhoog en omlaag, maar daarna weer niets.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Geplaatst door

Rob Romeijn (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Start de auto, rij een stukje en kijk wat op dat moment een blijvende afwijkende gedraging is.
Zet de motor niet uit, maar stop even en verbind met één startkabel( bv. de zwarte) het motorblok met een blank stuk carrosserie. Als dan je klacht helemaal verdwijnt, maakt de dikke massakabel tussen motorblok/versnellingsbak en carrosserie geen goed contact of is bijna doorgesleten. Vervangen daarvan en goed blank maken van de contacten is dan de oplossing.

In het algemeen denk ik dat je een contactprobleem hebt in de plusleiding (of meeer voor de hand liggend, in de massaleidingen) van je stroomvoorziening. Meten waar het zich voordoet is dan de manier om aan de oplossing te komen.

Heino4267 725

4 jaar

Bedankt Heino voor je hulp. Ik zal dat morgen eens uitproberen en laten weten wat het doet

Rob Romeijn 0

4 jaar

Hallo Heino, ik heb e.e.a. uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerds, want ik kon eigenlijk niet een geschikte plek vinden om de kabel aan het motorblok te bevestigen. De enige plek waar ik bij kon, was een ophangbeugel waarmee het motorblok vast zit. Mogelijk is dat niet de juiste plek om je tip goed uit te voeren?

Rob Romeijn 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.