Hallo,
Het probleem is dat bij een koude motor (eerste 5 minuten) na inschakelen in D het toerental naar 1600 toeren gaat, en de bak met een klap inschakelt en al behoorlijk begint te trekken. Als je zonder gasgeven de auto laat rollen is het motortoerental uiteindelijk ook 1600 toeren. Ook als je wilt stoppen slaat de motor bijna af en wil hij weer behoorlijk voorruit! In R heb ik hier totaal geen last van, het ischakeltoerental en het toerental waarbij hij rolt zijn dan 1100 toeren.
Weet iemand hoe ik de snelheid waar mee de koppeling inkomt en/of het toerental wat hier mee gepaard gaat kan afstellen?
Of anders een specialist in dit soort CVT versnellingsbakken waar ik de auto kan brengen.
Bij voorbaat dank,
Wilbert
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
he wilbert, dit is de reden waarom Ford toen gestopt is met de productie van de automaat in de escort..
je moet er allereerst voor zorgen dat de motor 100% in orde is.
een cvt is niet af te stellen, de ford dealer zou enige aanpassingen kunnen uitvoeren(technische service brieven) maar meestal is het effect van kort duur.
wij hebben laatst een automaat laten aanpassen bij ATR in Woerden (zoetermeer->woerden moet te doen zijn lijkt mij)
neem maar eens contact met hun op, helaas heb ik hiet het telefoonnummer niet bij de hand.. suc6
Bedankt Ruud! Het Fordje heeft 80.000 km gelopen en ik heb net het zg. brein laten vernieuwen. Ik ben daar nog een keer teruggeweest maar beter afstellen dan dit kunnen ze niet.
Ik ga Woerden eens bellen...
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar