Hallo,
Als vervolg op eerder item "slecht starten en onregelmatig lopen"
Auto start na vervangen opvoerpomp en filter s'morgens nog steeds slecht, eenmaal rijdend loopt auto prima.Ben terug geweest naar garage en zij menen dat de brandstofpomp gereviseerd dient te worden, de verticale as van de hevel bovenop het pompdeksel heeft enige speling.Motor reageerd stationair nl.op de speling als je aan de hevel beweegt.
Denken jullie dat er inderdaad revisie nodig is maw is het slechte starten met zekerheid een oorzaak van bovenstaande.Of is er eerst nog iets anders te proberen??Reinigingsmiddeltoevoegen aan brandstof misschien??
Een gehele omruil gaat denk ik wel 1000eur kosten incl werk???
Of kan alleen de betreffende as gereviseerd worden???
Weet iemand precies wat een Ford garage hiervoor gaat rekenen??
Wat is de minst dure manier om dit probleem op te lossen?
Is het een gok waard om een gebruikte pomp te monteren, en waar zou ik deze kunnen krijgen en wat mag die kosten??Welk merk en type moet ik dan naar zoeken?Is de pomp van een gewone 1.8d hetzelfde als van een TD 70 of 90 pk??
Komt zoals je begrijpt allemaal niet lekker uit zo voor de vakantie, distributie riemen moet ook nog gedaan worden.
Graag advies van jullie,
Mvg
Sjoerd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb je al geprobeerd met de gloeibougies te vervangen. Ik heb ook zo een wagen staan en wanneer een van deze stuk zijn rookt hij heel hard blauw als je hem start, hij draait dan ook niet mooi rond. Ik zou eerst de gloeibougies toch is testen voor ik tot zo een dure reparatie over ging.
Ja, de Escort start sowieso niet echt goed als hij koud is. Ik zou ook eens testen met nieuwe gloeibougies en desnoods meer dan 1x voorgloeien. Is het dan niet beter, dan is het inderdaad misschien de inspuitpomp, maar dan kan je, je inderdaad aan een dure reking verwachten...
19 jaar
Inspuitpomp, moet van een 90pk motor komen.
Willem
Hallo ik heb het zelfde probleem met een escort 18td uit 1998
let goed op bij het kopen van een 2e hands pomp dat het om het zelfde nummergaat staat op het type plaatje op de pomp vaak is het een lucas pomp als er een start onderbreker op zit moet deze opnieuw worden uitgelezen bij de ford dealer dmv WDS aansluiting omdat een andere pomp niet communiceert met de sleutel van de startonderbreker veel succes
19 jaar
bedankt voor julli reacties,
Gloeibougies zitten er nu 5 mnd op, zal dus probleem wel niet zijn.
ervaringen van afgelopen dagen:
Gisteren na nog met ietwat sputteren smorgens om 4 uur rit van 250 km naar Belgie gemaakt voor mijn werk, geen problemen gehad. Ook s'middags om 1700 met terugrit geen problemen met starten of rijden. Deze morgen ook geen problemen met starten en de rit naar mijn werk(50 km).Heel af en toe een kleine onregelmatigheid in de stationair, vergelijkbaar met wat hij altijd doet met inschakelen airco.
Heb toch stille hoop dat vuil de hoofdoorzaak is geweest en wil toch proberen een reiniger in de brandstof te gebruiken om het systeem mee te reinigen, wellicht dan de dure revisie (voorlopig) niet nodig.
Welke reiniger kan ik het best gebruiken??Heb hier iets gelezen van Marly?
Mvg
Sjoerd
19 jaar
hoi sjoerd
speling op debrandstof pomp heb ik ook wel met mijn mondeo 1,8td bj94 maar daar loopt die perfect om je moet ej egr eens na kijken zit de motor niet verstopt met onverbrandekool in je inlaat en de rest naar tuurlijk ik geef je hiereen site van die problenmen http://www.tdipowerbox.nl/egr.htm ,want ik heb de egr af gesloten en de motor loopt wel 10x beter en rookt niet meer
gr gerko.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar