Hallo allen,
weer een ander probleem.(Had al een item over brandstofpomp revisie die volgens garage nodig zou zijn maar ik had probleem volgens mij met brandstofsyteem reiniger opgelost. weet niet iof dit nog informatief kan zijn voor onderstaande)
heb al een tijdje wat brandstof plekken onder de auto gevonden.
nalaten kijken bij garage, blijkt lekkage uit EGR potje onder de intercooler. Kan volgens garagist wijzen op motorschade (kleppen/cylinderkop), in het gunstigste geval een door spuitende verstuiver, moet verder onderzocht worden.
Lekkage is schone diesel Kmstand 167000.EGR cicuit is al afgesloten. Motor schud enigzins stationair.Bij flink gas geven lijkt de motor volgens garagist minder snel terug te vallen in toeren dan normaal.
Overigens start de auto goed en met rijden merk ik ook verder niets vreemds, auto heeft volgens mij voldoende vermogen ,trekt goed.
waar te beginnen met opsporen voor of achter de kop, verstuivers controleren, brandstofpomp controleren of EGR systeem nalopen, of kan een compressiemeting aangeven of er schade aan de kleppen of kop is ontstaan. Kan EGR potje vervangen worden als deze lekt of moet oorzaak van brandstof afgeven op die plaats echt opgespoort worden?
Iemand enig idee??
graag jullie advies,
Avast bedankt
Sjoerd
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hallo sjoerd
wat heb jij afgesloten op je EGR systeem .ik had ook een probleem met de mondeo 1.8td ,ik had dat de motor onregelmatig liep stadionair ik gaf een keer gas endaar was verder niks op aan te merken dan liep die goed maar stadionair liep die onregelmatig ik heb de egr systeem afgesloten die werkt niet meer want je hebt een bypass leiding lopen van de uitlaatspruitstuk naar je inlaat spruitstuk en daar heb ik een plaatje tussen gemonteert ,en de vacuum slang van de egr klep verwijdert en die af gedopt met een schroef dus er kan geen uitlaat gassen via de bypass naar de inlaat om weer gebruikt te worden voor herverbrandingdus de motor heeft nu 100% zuuivere schonelucht , en geen roet aan kalking meer in je motor, en dat krijg je alleen door je egr gebeuren eraf te hallen op de goede manieregr , systeem is alleen maar bedoeld om het nox gehalte zo laag mogelijk te houden ,dat noemen ze milieu vriendelijke auto rijden bespaar het milieu, maar met je egr erop kalkt de motor dicht met roet in je inlaat en natuurlijk je kleppen
ik heb het gedaan met mijn auto maar werkt perfeckt ,en naartuurlijk niet te vergeten je heb in princiepe meer vermogen uit je motor,de motor krijkt zo als een diesel eigelijk hoort te krijgen 100% schone lucht voor een goede verbranding dus ook goede trekkracht .........................
gr gerko
Nou,dit verhaal gaat niet helemaal op.
Je egr werkt alleen in deellast,dus niet met optrekken,en stationair lopen.
Behalve als je er een storing in hebt zitten,dan kan je het merken.
Dus je krijgt er niet meer vermogen door,je kan het mischien héél iets merken,in iets beter oppakken van de motor.
Maar verder is de(goede!) werking van EGR te verwaarlozen.
En daar komt bij,dat een diesel áltijd met een luchtoverschot werkt,dus de werking van de EGR bijna geen invloed heeft op de werking van de motor.
BEHALVE als je zoals,VAG motoren,je EGR verkeerd plaatst,en er olie bij kan komen,door slijtage van de turbo.
Niels
Hallo,
bedankt voor de uitleg maar kunnen jullie me ook verder helpen met mijn probleem?Wil graag weten of ik motorschade opgelopen heb en wat de beste mthode is om hier achter te komen, compressiemeting ? of eerst iets anders na laten kijken?
NB toen ik gisteren naeen rit van de autosnelweg af kwam flikkerde het olielampje ook even heel lichtjes, ook geen goed teken lijkt me, olie is voldoende.
Mvg
Sjoerd
19 jaar
nog weer even de ervaringen van vandaag,
als motor warm is lijkt het alsof het gas blijft hangen als er wat verder doorgetrokken wordt in de versnellingen (3000 a 3500 rpm)Ik geloof niet dat dit aan de kabel of hevel ligt, mechanisch komt hij wel terug.
brengt dit iemand misschien nog op ideen??
mvg
Sjoerd
19 jaar
probleem is inmiddels opgelost door een garage.
membraam van de vuldrukregeling (doosje voor op de pomp) was lek waardoor de brandstof in het turbocircuit kwam, daardoor sloeg hij soms op hol.Lekkage kwam via de afgesloten EGR voorziening naar buiten.
NB: het was nog wel even lastig om het nieuwe membraam af te stellen , dit kan schijnbaar alleen op het gevoel.
Zodoende leek er eerst een boel vermogen weg te zijn maar na bijstellen membraam was dat ook weer opgelost.
Mvg
Sjoerd
mvg
Sjoerd
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar