Ford Fiesta: Fiesta 1.3-8v 3-2000 Stilgevallen en nooit meer willen starten

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3 8V

Hier een Ford Fiesta binnen gesleept, was onderweg plots uitgevallen, startmotor wordt niet bekrachtigd, lijkt nog het meest op een PATS storing, Pats herkent echter de sleutel, geen foutmelding dmv knipperen v.h. pats-lampje
kan met mijn Snap-on scanner ook niet communiceren met de ECU al van alles gecheckt, alle massakabels gereinigd, zekeringkasten gechecked, contactblok, startmotor draait via extern stroom, Ford dealer weet er ook geen antwoord op, vaag verhaal He?? wie weet wat we hier mee aan moeten.

Garage Bos Zoetermeer

Geplaatst door Garage Bos Zoetermeer (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

fordis (0) PRO, 16 jaar geleden

heb ooit eens meegemaakt dat er een draad afgebroken was net aan de pats ontvanger(zit gemonteerd op contactslot) en indien niet ok,raadpleeg eens electrisch schema van autodata

edgo (0), 16 jaar geleden

Misschien een overbodige opmerking,maar ik stel hem toch;-)
Op ford zit meestal een botsschakelaar deze sluit de brandstof-toevoer af bij een botsing.
Ook gebeurt dit soms als je te hard van een hoge trotoirband of drempel rijd.
Mijn buurman kreeg zijn escort niet meer aan de praat,tot dat ik het schakelaartje bij hem weer activeerde.

Succes

fordis (0) PRO, 16 jaar geleden

naar mijn mening zou dan de startmotor nog draaien

Garage Bos Zoetermeer (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=edgo]Misschien een overbodige opmerking,maar ik stel hem toch;-)
Op ford zit meestal een botsschakelaar deze sluit de brandstof-toevoer af bij een botsing.
Ook gebeurt dit soms als je te hard van een hoge trotoirband of drempel rijd.
Mijn buurman kreeg zijn escort niet meer aan de praat,tot dat ik het schakelaartje bij hem weer activeerde.

Succes[/quote]
heb ik inderdaad als een v.d. mogelijke oorzaken gecontroleerd, zelfs stekker doorverbonden, is helaas niet de oplossing wel bedankt uiteraard voor het meedenken.

groet

Michielrc7825 (0) PRO, 16 jaar geleden

hoi,
heb bij de escort wel eens meegemaakt dat de connector van de stuurdraad startmotor niet goed meer doorverbond, ter plaatse van schutbord. Mischien bij deze fiesta ook zo een connector van toepassing?
groeten michiel

RaliasR (0), 16 jaar geleden

Heb je de stekkers in de A-stijl links al eens bekeken/ opnieuw gestoken.Je leest dat deze zo nu en dan
door intredend vocht voor problemen zorgen.

RaliasR (0), 16 jaar geleden

En je de computers eens tot een reset dwingen door de accu even een tijdje los te koppelen.
Misschien dat je daarna de boel op DTC fouten kunt uitlezen

Garage Bos Zoetermeer (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Garage Bos Zoetermeer]Hier een Ford Fiesta binnen gesleept, was onderweg plots uitgevallen, startmotor wordt niet bekrachtigd, lijkt nog het meest op een PATS storing, Pats herkent echter de sleutel, geen foutmelding dmv knipperen v.h. pats-lampje
kan met mijn Snap-on scanner ook niet communiceren met de ECU al van alles gecheckt, alle massakabels gereinigd, zekeringkasten gechecked, contactblok, startmotor draait via extern stroom, Ford dealer weet er ook geen antwoord op, vaag verhaal He?? wie weet wat we hier mee aan moeten.[/quote]
Wagen staat nu al bijna een MAAND BIJ DE FORD-DEALER!!! Wagen doet het nog steeds niet aaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hans vK (0), 16 jaar geleden

ECU overleden?

kombikart (0), 16 jaar geleden

Zat ik ook aan te denken. Proberen met eentje uit een andere zou ik zeggen.

Cornee (0) PRO, 16 jaar geleden

Lijkt op iets wat ik eerder heb gehad maar weet niet zeker of dat van toepassing is op deze auto.
Toen zat er bij de linker a-stijl een los pats module waarvan de stekker door water geoxideerd was.
stekker toen schoon gemaakt en weer in orde.
Was ook bij fiesta, maar nogmaal weet niet of het zelfde motor en leeftijd was

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

Dit jaar een Escort 1997 hier gehad (diesel)
Wou niet starten of aanslaan en ook geen communicatie.
Na controle "waarom geen communicatie?" bleek pin 16 geen spanning te
hebben in de diagnose stekker.
Die storing hebben we verholpen en toen ook meteen aanslaan, dus kijk eens of op pin 16 wel 12v staat.
Oiram

foklop (0) PRO, 16 jaar geleden

Zat net even in Workshopdata te neuzen. Ford kent voor de Fiesta een aantal verschillende MM uitvoeringen. Er vanuit gaande dat je een Fiesta Endura E met PATS hebt zou op pen 27 van de ECU een startsignaal staan. Zie ook de bijlage. Misschien heb je er iets aan.

Garage Bos Zoetermeer (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=Hans vK]ECU overleden?[/quote]
PCM is bij dealer zonder resultaat gewisseld

Garage Bos Zoetermeer (0) PRO, 16 jaar geleden

Nog steeds geen nieuws, wel bedankt voor alle meedenkerij

Garage Bos Zoetermeer (0) PRO, 16 jaar geleden

[quote=UNIVERSEEL11698]Dit jaar een Escort 1997 hier gehad (diesel)
Wou niet starten of aanslaan en ook geen communicatie.
Na controle "waarom geen communicatie?" bleek pin 16 geen spanning te
hebben in de diagnose stekker.
Die storing hebben we verholpen en toen ook meteen aanslaan, dus kijk eens of op pin 16 wel 12v staat.
Oiram[/quote]
Kan momenteel niet bij de wagen, staat immers nog steeds bij dealer, maar hoe heb je 12V op pin 16 gekregen??
gewoon een draad getrokken ofzo??

UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 16 jaar geleden

Ja dit was toen de eenvoudigste (snelste) oplossing.

Oiram

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.