👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
Hallo Allemaal,
Al 2,5 jaar ben ik de trotse eigenaar van een ford Focus 1.8tddi uit 2001 met momenteel 268.000 op de teller.
Echter de laatste maanden begon mijn koppeling steeds vaker te slippen. En heb ik besloten deze te gaan vervangen.
Gister avond was het dan eindelijk zo ver en hebben we de koppeling met druklager in de garage zonder al te veel moeite kunnen vervangen.
Nadat we alles weer dichtgebouwd en aangesloten hebben wilde de auto alleen niet meer startenÂ…Â…
In eerste instantie ging de startmotor een keer rond maar sloeg de motor niet aan.
Daarna nog een aantal pogingen gedaan nu is alleen het relais van de startmotor te horen en is te zien dat de krukas pully bij elke poging een klein stukje verdraaid.
In eerste instantie dachten we dat de startmotor het misschien had begeven of last had van een slechte massakabel.
Daarom hebben we de startmotor extern bedraad en aangesloten.
Op deze manier draait de startmotor gewoon netjes rond.
Dus conclusie startmotor is niet kapot??
Ook als het contact aan staat en we laten de starmotor via de externe kabels draaien gaat de motor netjes rond.
Echter de motor slaat niet aan.
Normaal liep de motor altijd direct na het draaien van de contactsleutel.
Als we de auto aan de computer hangen zijn er geen foutmelding zichtbaar.
Maar wat mij wel opviel is dat er tpv de kilometerstandaanduiding alleen maar streepjes staan ipv de kilometerstand.
Voor de duidelijkheid het vliegwiel is niet los geweest (startmotor wel) en de massakabel van de startmotor zit goed vast.
Wie heeft enig idee waar we dit probleem in moeten vinden? Zelf weet ik het niet meer!
Kan het te maken hebben met een sensorkabel, dieselpomp of een zekering, computer?
Goeten Martijn
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ben je bij de accu geen kabeltje vergeten? Of ergens een stekker niet aan gesloten. Accu leeg?
Probleem opgelost!!! Mijn auto rijdt weer als een zonnetje met een verse koppeling
Het probleem bleek vanuit de bedrading van de sensor voor de EGR klep te komen.
Een tweetal draadjes waren uit het stekkertje getrokken en maakte sluiting.
Ik denk dat deze draadjes los zijn gekomen tijdens het verwijderen van de motorsteun als alles een beetje door begint te hangen.
Aangezien de EGR klep reeds eerder al was was afgeblind met een plaatje heb ik de stekker er af getrokken wat geen (waarschuwingslampje) probleem moet zijn denk ik.
Wel raar dat deze kortsluiting geen foutmelding gaf tijdens het uitlezen. (of dit kan niet worden weergegeven als de PCM is crashed.)
Ik ben dus weer blij met mijn rijdende auto Op naar de 3ton!
Bedankt!
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar