close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Focus: focus tdci stilgevallen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.8 tdci (85 kw)

Wij hebben een focus die stilgevallen is, als we hem starten wil hij aanslaan maar valt gelijk terug stil.
Het betreft een tdci van 2002 met 198000 km.Als we hem uitlezen krijgen we deze foutmelding:
Total codes: 002

code 001:
p1211 injector
control
Pressuresure
sensore above/
Below Desired
Code002:
p0251 injection Pump
Fuel Metering
Control A
Malfunction

Geplaatst door

bassie977 (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heeft dat niet iets te maken met een kapotte luchtmassameter ?

RaliasR 0

17 jaar

Nee dit zijn storingcodes die betrekking hebben op de raildruk van het common rail inspuit systeem.
Kan best zijn dat er een verstuiver te veel op zijn retourbrandstof gaat lekken en dat daardoor de raildruk te ver weg zakt.
Probleem kan ook in de pomp zitten als deze te weinig druk levert.

Wil de auto ook niet stationair lopen??
Commonrail leidingen afdoppen en dan 5 sec strarten en met speciale apparatuur de raildruk aflezen,
Als deze boven de 1800 bar is dan is de pomp ok.
Meestal zijn het de verstuivers die de boosdoener zijn.

Postie 0
badge

17 jaar

postie,

dat van die pomp is niet altijd waar, mijn pomp gaf ook meer dan 1800bar
en deze was ook stuk.

en bassie,

het gaat u veel geld kosten, kunt beter de auto weg doen want ge gaat er toch
mee blijven sukkelen

groetjes focuske

focuske 0

17 jaar

Ja focuske, jij had een beetje vreemde garage als ik me het herinner.
Ford zegt: Als de pomp meer dan 1800 bar kan leveren is ie gewoon goed.
Slijpsel zal je altijd vinden in een hogedrukpomp.
Veel garages gaan pompen vervangen, terwijl dit niet eens nodig is.
De auto verkopen vind ik wel heel rigoreus.
Gewoon even controlern, dan weet je meer.

Postie 0
badge

17 jaar

postie,

het is toch door dat slijpsel van de pomp dat de verstuivers stuk
gaan?

ge hebt gelijk over die garagist, ik vind dit ook
maar zo zijn garagisten nu eenmaal

groetjes focuske

focuske 0

17 jaar

Nee het is niet altijd het slijpsel wat een probleem is, dit denken heel veel mensen.
Door een mindere kwaliteit brandstof te tanken raakt er een zitting in de verstuiver aangetast zodat deze niet meer volledig afdicht.
Dan krijg je dit probleem.
En er zijn heus wel goede garagisten hoor, die er zeker wel verstand van hebben en de klant niet mislijden.

Postie 0
badge

17 jaar

ik denk toch dat er genoeg controles gedaan worden op brandstof
en waarom hebben alleen de TDCI'S van bouwjaar 2002 dit probleem
de mindere brandstof gelijk u zegt is er nu toch ook nog
verklaar dit dan eens want ben het er niet mee eens en ze moeten mijn
berichten hier niet aanpassen, de mensen mogen gerust lezen wat ik hier
schrijf, heb daar absoluut geen problemen mee

focuske

focuske 0

17 jaar

De brandstof krijgt altijd de schuld, dat is namelijk veel makkelijker.
Het is gewoon een feit dat de focus probleem met de verstuivers heeft en ook de mondeo.
Ze sneuvelen wel erg vaak bij deze modellen en vaak is het wel slijpsel wat in de verstuivers terechtkomt.
vaak word dan de pomp en de verstuivers en de leidingen vervangen om wederom problemen te voorkomen.
Met name als ze slijpsel tegen komen word de hele reutemeteut vervangen en de klant weet niet beter en betaald, probleem opgelost.
De benzine is nog nooit van zo goede kwaliteit geweest de laatste jaren.
Het is ook typerend dat ford er dan alleen last van heeft.
Ik denk eerder dat het in de kwaliteit verstuivers zit, maar dat zal een dealer je nooit vertellen.
En als je bij een dealer gaat vragen dan zeggen ze altijd, komt nooooit voor meneer!.
Maar een beetje googlen levert genoeg info op.

primera p11 0

17 jaar

[quote=Postie]Nee dit zijn storingcodes die betrekking hebben op de raildruk van het common rail inspuit systeem.
Kan best zijn dat er een verstuiver te veel op zijn retourbrandstof gaat lekken en dat daardoor de raildruk te ver weg zakt.
Probleem kan ook in de pomp zitten als deze te weinig druk levert.

Wil de auto ook niet stationair lopen??
Commonrail leidingen afdoppen en dan 5 sec strarten en met speciale apparatuur de raildruk aflezen,
Als deze boven de 1800 bar is dan is de pomp ok.
Meestal zijn het de verstuivers die de boosdoener zijn.[/quote]
`

De auto wil nu ook niet meer stationer lopen, eerst sloeg hij aan maar viel gelijk terug stil.

mvg

bassie977 0

17 jaar

nog nieuwe foutcodes ?

POSTIE :hebben de verstuivers geen individuele DTC foutcodes ? of moet je ze allemaal bij langskijken ?

RaliasR 0

17 jaar

Op een duitse site noemen ze de genoemde codes p0251 en p1211 ook bij problemen met de stekkeraansluiting bij de raildruksensor of problemen met het IMV ventiel (drukregelventiel ?)

RaliasR 0

17 jaar

Die codes hebben betrekking op de raildruk.
Als deze plots zakt met 70bar krijg je 0251, en gaat in noodloop, zakt ie plots nog meer krijg je 1211 en slaat de motor af.
Verstuivers hebben geen individuele code, vaak is het een mechanisch defect in de verstuiver dus geen code.
Testkast er aan en raildruk aflezen met starten.
Kan idd raildruksensor ook zijn of imv klep.
Meestal hang ik er slangetjes met potjes aan de retour van de verstuivers, stekkers van de vertuivers los en imv stekker los op de pomp (bruine stekker)
Auto 5 seconden starten en dan aantal cm in retourslang op meten.
Bij een goede verstuiver is dit ongeveer 6cm.
Dus dat kan je proberen.
Let welop dat je de orginele retourleiding afdopt, anders zuigt ie lucht aan en is je meting niet goed.

Postie 0
badge

17 jaar

Ze denken dat ze het gevonden hebben, opvoerpomp in de brandstofpomp zou kapot zijn.
wie weet wat dat gaat kosten?

bassie977 0

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.