Mijn Ford escort 1.6 16v start slecht ... dit is gekomen nadat ik de koppakking eruit heb gereden omdat het motorblok te heet was geworden... thermostaat / koelvloeistofpomp defect !! De koppakking is vervangen samen met een andere ,goede/rechte, cilinderkop. Dit is gedaan door een derde partij maar kreeg hem terug met de mededeling dat hij niet wilde starten. Hierop de auto weer meegenomen, wilde niet teveel kosten meer maken , en thuis maar eens wat bekeken en geprobeerd. Met wat rem-reiniger en naar lang doorstarten ging de motor lopen .. gaat stationair lopen gas geven gaat goed dus proefritje ...rijd redelijk alleen niet de pit die ervoorheen in zat en eenmaal weer thuis motor uit ... dan weer met wat gaspedaal bewegingen en doorstarten slaat hij wel weer aan..... Maar niet zo als voorheen ... De auto sloeg voor het akkefietje altijd na een startbeweging aan !!!
Vraag nu is het mogelijk dat dit fenomeen optreed als de timing van de distributie is afgesteld op het eerste afstelpunt op de krukaspoelie en dus niet op het tweede punt (merkteken) ???? Heb proefrit gemaakt van een +- 10 km om olieproblemen/storing uit te sluiten wat betreft klepstoters en /of hangende kleppen !!
Wie heeft dit misschien meegemaakt ... moet de boel nog gaan demonteren om de timing te checken maar zou graag willen weten of dit een mogelijke optie/fout is !!??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat je eerst de timing eens moet controleren. Kleppendeksel er af en krukas in BDP. Dan kijken of er een metalen afstelstrip in de gleuven passen van de
. Nokkenastandwielen zitten er namelijk spieloos op.
Heb vandaag eerst maar eens de compressie gemeten en wie schets mijn verbazing heb compressie op 1 ,3 en 4 nummer 2 is nihil !!???
Dus maar eens gekeken in de cilinders en wat zie (en proef) ik koelvloeistof !!!!!!!!! Ik begrijp er niets van ... kop is vervangen en de auto zou niet starten ... maar er zit wel vloeistof in de cilinders en heb gemerkt dat de koelvloeistofpomp kaduk is !!! Begrijp er niets van lijkt erop dat hij weer heet is geweest en weer een doorgeslagen koppakking ga morgen de kop lichten en maar eens kijken wat er te zien is !! De vervangende kop was goed cq vlak dus raadsel .... morgen meer !!!
11 jaar
Vandaag cilinderkop maar eens gelicht ..... en ja hoor zo nat als de luier van een pas geboren baby !!!
Had het idee dat de kop toch echt wel vlak was maar nog maar eens goed de rei ter hand genomen en zit hier en daar toch wel
ruimte. Ga nu toch de kop maar laten vlakken wie o wie heeft nog een goedkoop adresje waar ze de kop zouden kunnen vlakken
wil er niet al teveel meer aan uitgeven is ook niet meer de jongste !!!!
11 jaar
Kopbouten wel op moment aangedraaid?? Als de waterpomp defect was, had je die in een keer mee moeten vervangen.
Zo .. fordje start en rijd weer ... heb de kop zelf gevlakt, met de hand , twee middagjes met vlaksteen en een pak watervast schuurpapier de kop gevlakt .... zat 0,35 mm in wist niet dat 0,35 mm zoveel werk kon zijn maar ben er trots op dat het toch gelukt is zie foto's
Auto start goed maar heb het idee dat stationair niet echt lekker gaat !... hij trilt iets .... na proefrit komt het voor dat bij afremmen in de bocht de motor afslaat !! lijkt wel of er 1 cilinder niet lekker mee draait.............. zou het een klepstoter kunnen zijn ??? bij het terug zetten van de kop had ik twee stoters die wat zacht aan voelden !! kan dat de oorzaak zijn van een niet heel rustig lopende stationair ?????
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar