Als ik de auto ,na een rit van ± 100 Km zodat hij goed warm is uitzet,dan start hij niet meer. Dan moet je een halkf uur wachten en dan start hij weer .
Ik heb de spanning gemeten 12.50 volt lampen branden goed , maar geen power om te starten. Start kabels met een andere auto en hij loopt direct.Bij Ford ,en het probleem moet bij hun bekend zijn,voor garantie de hele kabelboom en andere electrische bedrading vernieuwd.Nieuwe accu etc etc.Maar nu dat de accu al weer een paar maanden meegaat ,weer het zelfde probleem.Ik heb een metertje er in gemaakt en zie nu onder het rijden dat de accu nooit meer dan 13.5 volt heeft,en ik weet nog uit mijn camper tijd ,dat de dynamo wel 14.50 volt moet leveren.Dat heeft hij nooit.Volgens mij ligt het daar aan ,die accu heeft geen power.Kan je nu zonder de electronica te beschadigen ,na het starten de minpool los maken en dan meten?Dat is eigelijk mijn vraag Hier wten ze niets of het komt omdat ik niet kan praten met ze Bijna geen mens spreekt Engels hier in dit gedeelte.
Zit de spanningregelaar op de dynamo? of zit die in de computerbox? Heb de accu bijna leeg gemaakt door de lampen bij stilstaande motor te laten branden.Dan slaat de bendix niet eens in ,maar ratelt wat.Na de acculadewr er op gezet te hebben na enige tijd 12 volt dan slaat die bendix wel in maar nog geen power genoeg om aan te slaan. Na weer een tijdje is de accu dan zo vol; dat hij aanslaat.Als de motor dan loopt ,kom ik niet boven 13.6 volt.
Als ik een e-mail adres krijg ,kan ik foto's zenden ,met het onderstaande kan ik niet uit de weg .Ben te oud om dat te begrijpen.
Hoop toch een antwoord te krijgen.Met vriendelijke groeten Luc.Toscani
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Geen accukabels losmaken bij draaiende motor.
Het zou kunnen dat je een probleem in de dynamo/spanningsregelaar hebt of misschien wel in een aansluiting van de + of - kabel.
Je kan, met een losse accukabel op motorblok en accu, meten wat de laadspanning dan is, maakt dat niets uit dan kan je nog een losse kabel maken tussen dynamo B+ en accu+, en dan meten.
ps, om wat voor een auto gaat het nu eigenlijk want de kop van het topic begrijp ik niet helemaal?
Suc6
Het gaat om een Ford Everest met 3liter Duratorq turbo diesel bouwjaar 2008
Fotos's kan ik zenden als ik een e-mail adres heb.Mijn adres is luctoscani@gmail.com
Bij vorig bericht kon ik geen foto's bijvoegen
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ranger of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar