👉 Waarom lid worden?
Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!
auto start af en toe niet, startmotor draait dan niet, op dat moment verschijnt op t dashbord "motorstoring' . stroom genoeg in accu.
foutcodes p1260 diefstal beveil, U 0155 can -comm combi instrument storing. p 060 c motorschakelapp foutief. u 0001 can databus funtie storing.
soms ook niet uit te lezen, geen cummunicatie.
bij ford dealer /tester soms ook geen contakt.
als de auto plots wel weer start en aanslaat, dan begint de toerenteller pas later aan te geven.
soms als de motor draait lijkt hij op noodloop te lopen ,hij reageert niet goed op gasgeven.
na uitzetten en weer starten is alles weer in orde.
wie heeft een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
p1260 zorgt voor dat je startmotor niet inslaat geen toestemming van de eenheid
u0001 mogelijk de oorzaker door geen commucatie mogelijk dat andere storing bij komt
P060C - PCM internal control module main processor performance
inwendig in de pcm gaat analoog naar digitaal (a/d converter) de storing geeft aan dat hier een fout is gevonden met omschakelen van signaal
u0155 is puur dat communicatie van pcm en instrumetendisplay is weggevallen
dat je toerenteller laat reageerd de eerste keer komt omdat hij eerst communicatie check paar keer uit voert
als dit goed is zal deze storing kunnen verdwijnen (dit weet ik niet of het gebeurt) en geeft hij het na volgende keer starten wel aan
het beste is bedrading op kortsluiting controleren, naar massa en naar plus (accupool los)
en bedrading de weerstand meten er van
dit moet je doen naar pcm draad afkomstig van
instrumetendisplay, contactslot en obd stekker
eventueel ook naar motor eenheid maar durf ik zo niet te zeggen
ivm deze communicatie wegvallen en daardoor de problemen komen
eerst hopen dat bedrading niet goed is, anders lijken alle storingen naar hoofdcomputer te gaan in ergste geval
schema ken ik niet van deze uit mijn hoofd maar wel van peugeot met p1260 doen we altijd
andere sleutel proberen -> transponderspoel vervangen(deel wat om het contactslot zit) -> com schakelaar (waar alle schakelaar om het stuur heen vast zitten)-> bsi(hoofdcomputer) -> motor eenheid maar na vv bsi is probleem meestal al weg
ps
ken peugeot beter maar dit zou ik eerst kijken
bedrading zal haast zeker gecontroleerd moeten worden
weet niet wat de ford delaer heeft gezegd
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar