Na nooit problemen gehad te hebben met de Ford Ka. Sinds v.d. zomer problemen dat de auto inhoudt en/of bokt.
Voorbeeld:
Gisteren reed ik 80 km p/u. De auto voor mij ging afslaan dus ik moest remmen. Schakelde uiteindelijk terug naar de 2e versnelling. Daarna wou ik weer vaart maken, maar dit ging niet. De auto hield in. Ik moet dan eerst stoppen, de motor afzetten en daarna kan ik weer gewoon verder rijden.
Op het moment dat de auto inhoudt kan ik soms flink het gas doortrappen, waarna het lijkt alsof er iets open gaat en die ineens op gang komt. Dit wil niet altijd.
In de lagere versnellingen (m.n. 1 en 2) bokt de auto met regelmaat. Hij begint dan als ware te brommen / trillen. Je voelt dit ook in het stuur. Dit gebeurt soms ook als je lang stil staat (bijv. te wachten op een stoplicht). Enige manier hierbij is ook motor afzetten en daarna kan ik weer gewoon verder rijden.
Heb zelf geen technische kennis op dit gebied. Maar zijn er al mee bij diverse garages geweest. Vaak doet die op dat moment niks. Niemand kan met zekerheid zeggen waar het vandaan komt. Maar om nu zo maar even alles te gaan vervangen daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten. Dan wordt het een duur geintje.
Oh ja, hij is ooit ergens uitgelezen (lampje 'engine check' brandde toen eenmalig). Foutcode: P0171 Systeem te Arm (Bank 1) / Intermitterend. Dit is toen gereset.
Het is een ford Ka uit 2005 (type: 2002-2008). Motorcode: BAA
Op deze manier kan het ook niet verder. Dit is gewoon gevaarlijk. Iemand enig idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
De uitgelezen foutcode zal toch echt wel de ooraak zijn. De motor krigt niet genoeg brandstof.
Af en toe valt er kennelijk een cylinder uit als gevolg van te weinig brandstof, dat is het trillen en brommen.
De motor-computer probeert je dure katalysator te beschermen en schakelt dan de injector van de cylinder die niet meer meedoet uit. Na een herstart werkt die cylinder weer even.
Meest voorkomende oorzaken: valse lucht, lekkage uitlaat(spruitstuk) of een defecte sensor.
Maar ook een te lage benzinedruk kan een oorzaak zijn.
bobine loopt hy op 3 cil
Helaas komt er nog steeds geen garage verder mee. Aangezien die zo nu en dan inhoudt, er toen mee verder gereden. Vandaag weer het lampje gaan branden. Uit laten lezen, nu geeft die foutcode P0132 02 Sensor Circuit Hoog Voltage (Bank 1 / Sensor 1).
Iemand suggesties, met welk verhaal nu naar een garage te gaan? Om e.e.a. eindelijk duidelijk te krijgen?
11 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar