close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Ka: Ford KA Uitlaat probleem

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2-1.3

De uitlaat was blijkbaar afgeroest van mijn ford KA. ( tot aan de katalysator )
Dus heb een volledig 'nieuwe uitlaat' gaan halen bij schroot handelaar.
Echter ik heb tijdens het demonteren van de uitlaat een grote fout gemaakt.
De uitlaat na de flexibel zit vast op het uitlaatspruitstuk met katalysator. Echter toen een van die moeren niet loskwam heb ik die afgeslepen.
Echter ik had niet gezien dat de vijs eraan was vastgelast.
Ik dacht dat ik hiervoor gewoon nieuwe vijzen kon monteren. Niet dus...

Nu heb ik geprobeerd om er een nieuw gat te maken waar de afgeslepen spoed zit.
Echter dit metaal is zo hard dat ik er niet door geraak met een boor.

Dus had ik besloten het hele uitlaatspruitstuk eruit te halen en dan maar ook de katalysator te vervangen.
Echter toen ik deze los maakte kwam ik tot de constatatie dat ik deze niet kon uit halen.

Er zit allerlei onderdelen in de weg voor een succesvolle verwijdering.

MIjn vraag is: wat moet ik allemaal verwijderen om dat uitlaatspruitstuk te verwijderen ( waar de katalysator op zit )?
En zou ik misschien toch kunnen proberen om een nieuw gat te maken om alles terug ineen te vijzen. Hoe kan ik dat dan oplossen.
Ik kan hem nog vastvijzen langs één kant maar andere kant heb ik de draad en vijs volledig afgeslepen...

Die auto valt van het ene probleem in het andere.

Heb al heel wat op mezelf gevloekt waarom ik in godsnaam die vaste vijs heb afgeslepen
maar ja dat is nu te laat.

Mvg

Geplaatst door

Khennoz (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Heb je al een Cobalt boor geprobeerd?
Begin met een gat van 6 mm en dan met een linkse tap proberen de afgeslepen draadeind eruit te draaien

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

de vijs zit wel vastgelast aan de andere kant.
En daar kan ik niet doorboren.

Probleem dus..

zal eens wat fotos posten

Khennoz 0

14 jaar

is een cobalt boor dan zoveel beter als een gewone metaalboor.
Want die was ik vandaag nieuw gaan kopen
wel 11 MM

Khennoz 0

14 jaar

Cobalt boren zijn uitermate geschikt voor harde metalen, bv RVS.
De las kan je wegslijpen...

Hans4040 1285
badge vip badge

14 jaar

ok .. kan dit ook aan de boor liggen dat deze niet krachtig genoeg was.
Want met die 11 mm boor metaal ging ik er gewoon niet door. not even a scratch alle toch een beetje

Khennoz 0

14 jaar

ik ga een klein boortje halen van 4 mm met een puntje op van 2 MM
Daarna duw ik der wel een tap in of gebruik ik een 8 mm boor.

greets

Khennoz 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.