Ik rijd met een Ford Mondeo Clipper Ghia 2.0 TDCI van 4/2003 met 130 pk met een automatische transmissie (durashift 5 Tronic)
Het probleem is dat de wagen heel veel in noodloop gaat (dan begint het gloeidraadje op het dashboard te knipperen) en dat hij daarnaast ook veel stilvalt.
Deze problemen komen soms samen voor, soms ook niet.
Maar ze komen steeds voor wanneer de auto een tijdje niet heeft gereden.
Als hij koud staat, valt hij soms de eerste maal stil na 50m en dan gedurende de eerste kilometer nog een paar keer en dan niet meer. Je kan wel steeds onmiddellijk terug starten. Hij valt ook nooit stil wanneer de snelheid hoger is dan ongeveer 40 km/u.
En je hebt dan bijvoorbeeld een tijd gereden, je stopt en na een half uur rijd je terug in de stad en dan heeft hij het terug.
Hij is al 3x bij een erkende Ford-garage binnen geweest hiervoor maar ze vinden het niet.
Hij is uitgelezen maar ze vinden geen foutmeldingen zeggen ze. Ik heb zelf de nokkenassensor vervangen maar dat hielp ook niet. Nu zeggen ze bij Ford dat ik gewoon sportiever moet rijden. Wat natuurlijk ook flauwekul is want dat hellpt natuurlijk ook niet.
Iemand een oplossing?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik heb eens iets gelezen op een duits forum en daar bleek dat dat meer voor komt, het had iets te maken met de automaat die iets moet vrijgeven of zo. Ik echter de oplossing niet meer. Het is besproken geweest op www.motor-talk.de bij Mondeo 3. Misschien daar eens zoeken.
Als het gloeilampje knippert zit er geheid een storingcode in, anders gaan ze maar rijden met de testkast tot ie een code geeft.
Als ik mag gokken zit de P0251 en de P1211 in.
Heeft allebei te maken met de raildruk van het commonrail systeem die beneden de waarden zitten.
Laat de dealer de retoubrandstof eens meten, misscjien worden ze hier iets wijzer van.
Als dealer moet je deze storing wel bekend zijn..
Suc6
Ik zal met deze info eens naar de Ford dealer gaan. Ik ben benieuwd.
Alvast heel erg bedankt!
16 jaar
Ze hebben het gevonden. Blijkbaar is de injectiepomp het aan het begeven.
Zoveel ken ik er niet van maar er zaten toch veel ijzerdeeltjes van die pomp in het systeem zodanig dat alles zou moeten worden vervangen. Injectiepomp, leidingen, ...
Dus Postie had gelijk dat de raildruk van het commonrailsysteem beneden de waarden liggen. Ze zeggen dat het alsmaar slechter zal gaan en dat het vervangen van het systeem de enige optie is. Het was ongeveer de 10de wagen die ze binnenkregen met dit probleem. Een nieuwe injectiepomp en dergelijke + werkuren zal 3500 euro kosten.
Ik denk dat ik de kost niet zal doen en hem overlaten aan de Ford-garage.
Ze geven voor de wagen 6000 euro en dan gaat hij weg voor de export.
Het probleem komt er volgens hen doordat in de diesel bij de goedkopere pompstations te weinig zwavel zit wat dan te weinig smering geeft en de pomp kapot maakt.
16 jaar
Het is omwille van de slechte smering van sommige brandstoffen dat er mensen zijn die telkens 200cc tweetaktolie doen bij elke 50 l diesel.
Of dit voldoende is om problemen te voorkomen is mij niet bekend.
[quote=Postie]Als het gloeilampje knippert zit er geheid een storingcode in, anders gaan ze maar rijden met de testkast tot ie een code geeft.
Als ik mag gokken zit de P0251 en de P1211 in.
Heeft allebei te maken met de raildruk van het commonrail systeem die beneden de waarden zitten.
Laat de dealer de retoubrandstof eens meten, misscjien worden ze hier iets wijzer van.
Als dealer moet je deze storing wel bekend zijn..
Suc6[/quote]
Postie,
Ik weet dat een vaak voorkomende fout de volgende is:
De auto loopt goed maar af en toe start hij niet de eerste keer. Bij de derde keer is het dan altijd OK. Ik weet van de dealer dat er een aantal wagens zijn waar dit voorkomt, bij sommige al van af de eerste dag. Soms is het maanden weg en opeens begint het dan weer. Het gloeilampje gaat meestal niet knipperen. Hij weet niet te vertellen waar dat door veroorzaakt wordt maar het zou zeker niet de nokkenassensor zijn. Misschien ook iets met raildruk tijdens het starten???
Heb jij daar al ervaring mee?
Groeten,
Hendrik
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar