Hallo mijn transit 2.0 tddi 74 KW van 2001 heeft geen vermogen meer.
De EGR is afgedopt en er zijn geen foutcodes.
In het verleden als ik op de snelweg rij dan heb ik af en toe dat
de moter plotseling stopt alsof het contact uitgezet word, dit duur dan 1 seconde of korter.
Soms diverse keren achter elkaar en dan gaat ie weer.
Ook start hij erg moeilijk als ie koud is, wil bijna niet op toeren komen.
Maar nu loopt ie helemaal niet meer, de dealer zegt dat het aan de pomp ligt
maar daar zijn ze niet 100% zeker van.
En dat is een dure grap, 2000+ euro
Iemand een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Dat het probleem in de pomp zit zou inderdaad best wel eens kunnen, dat je daarna van alles af bent wil ik niet zeggen, ook de verstuivers van deze gaan op een moment minder werken.
Misschien kan je voor diagnose/second opinion nog naar een diesel specialist?
Suc6
Ik heb de pomp er zelf afgehaald, kreeg van de dealer een copy van het manual.
Hier zag ik dat er speciaal gereedschap nodig is, met name de adapter om het kettingwiel op
z'n plek te houden, ik heb zelf een ring gedraaid, die zit er in en het kettingwiel zit keurig op z'n plek.
Maar ik kan niet alles zelf, in de instructies staat ook dat de pomp geconfigureerd moet worden.
En voordat je de motor start.
Ook staat er dat na montage de motor 2 keer rond draaien, timing controleren met paspen,
en dan de bouten los, en de ketting spannen met een schroevedraaier?
dat laatste snap ik nog niet helemaal, moet ik dat doen?
Als het kettingwiel niet beweegt dan is het toch goed?
Ook de motor elke keer 180 graden draaien om te ontluchten, is dit allemaal nodig?
John
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar