Ford Mustang 2017: Foutcodes Mustang

Bouwjaar: 2017, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 2300

Iemand ervaring met onderstaande meldingen?
Is een 2017 Mustang Ecoboost met 12.000 km op de teller.

Ik was aan het rijden deze week en plots begon het gele motorlampje te branden.(10 min nadat ik was vertrokken)
Ik heb een OBD2 tester aangesloten en kwam 6 foutmeldingen tegen:
P0010 A Camshaft Position actuator A control circuit/Open Bank 1
P0013 B Camshaft Position actuator A control circuit/Open Bank 1
P0135 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 1
P0141 O2 Sensor Heater Circuit Bank 1 Sensor 2
P0443 EVAP System Purge Control Valve A Circuit
P0446 EVAP System Vent Control Circuit

Ik heb van alles zitten op zoeken, de 1ste 2 zouden te maken kunnen hebben met oliepijl, slechte olie of defecte stekker/kabel verbinding van de stekker.
De oorzaak van de andere storingen weet ik zo snel niet. Ik vind het ook raar dat die allemaal tegelijk komen.
Enige wat ik heb gedaan vorige week was een extra turbometer aangesloten op de vacuum lijn van de intake manifold. (die meter werkt trouwens goed) Daarbij heb ik ook de accu even afgesloten.
Maar dat zou toch niet de oorzaak kunnen zijn van dit allemaal? Ik heb ook de engine cover er af gehad, zou ik per ongeluk tegen een sensor stekker hebben gestoten dat die nu defect is? Maar dat verklaart dan nog niet de laaste 2 EVAP error codes.

Ik heb de foutcodes al eens gereset, maar lampje komt terug op met dezelfde foutcodes.

Iemand een idee, voordat ik allemaal nieuwe sensors ga bestellen of noodgedwongen naar de garage moet?
Of zouden de foutcodes ook te wijten kunnen zijn aan een kapotte zekering?
Ik zal morgen de olie eens checken en de zekeringen, had ik nog niet gedaan.
In bijlage foutmeldingne in het NL.
thx

Eric

OKP

Geplaatst door OKP , lid sinds 9 jaar geleden

6 Reacties

oldford PRO, 1 maand geleden

Voor dat je sensors gaat bestellen zou ik de eerst de zekeringen controleren.
En daarna de kabelboom (eventueel laten) controleren.

De verwarming van een lambdasonde kan wel eens kapot gaan, maar 2 tegelijk bij zo'n jonge auto?
Niet echt waarschijnlijk. Hetzelfde kan gezegd worden over de andere fouten.

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Net wat eerder gemeld is , loop je werk eens na , schade is snel gemaakt , knutselen komt niet altijd xonder gevolgen zeker niet bij de moderne auto s .

OKP, 1 maand geleden

Ik denk dat het is opgelost. Slang vacuum losgemaakt van de meter en de slang van de blow off valve terug geplaatst zoals het voorheen zat. Waarschijnlijk niet de correcte plaats om af te tappen. Foutcodes gereset, proefrit gedaan. Lampje motorstoring blijft uit.

kaleido 1 PRO, 1 maand geleden

Precies wat ik bedoelde . Daar komt bij dat de uitleesapparatuur niet betrouwbaar is .

Beste antwoord, geplaatst door OKP, 2 weken geleden

Definitieve oplossing gevonden. Ik had stroom afgetapt van de zekering box met een splitstekker. Daar moeten 2 zekeringen in. Van boven voor de nieuwe stroomvoorziening en van onder voor de originele. Die was ik dus vergeten. En aangezien die was voor de stroomvoorziening van de boordcomputer begon die dus te flippen.

.

kaleido 1 PRO, 2 weken geleden

Deze splitstekker oplossing is geknutsel met naar gevolgen als het mis gaat.

    Hetging dus ook mis in het begin, omdat de origiele zekering er niet in zat. Nu dus wel. De extra zekering was enkel bedoeld voor de led verlichting van de extra meter. Voor de rest dus niks bijzonders. - OKP, 2 weken geleden

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mustang of stel zelf een nieuwe vraag.