Samen,
Onze S-max 2.0 tdci 163pk, 117.000 gelopen, rijdt probleemloos behalve zodra behoorlijk snel onderweg op de Duitse Autobahn.
Veelal volgt dan relatief snel P003a en gisteren P003a en tevens P1607 / U0401 / 416.
Soms gaat de auto dan in limp mode en na opnieuw te hebben gestart rijdt de auto weer gewoon goed.
Auto rijdt verder gewoon top, en motor loopt strakt, rookt niet, geen olie- en of waterverbruik enz.
Iemand een idee ?
Gr, Marcel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat zijn de code omschrijvingen? Men kan e.a. ook opzoeken...(maar laat dat meestal aan de topic starter over.)
P003A: https://www.guidemechanic.com/p003a-turb...
The P1607 diagnostic trouble code (DTC) indicates that there is an internal circuit malfunction within the Powertrain Control Module (PCM). The PCM is a crucial component of the vehicle's engine control system, responsible for monitoring and controlling various functions such as fuel injection, ignition timing, and emission controls.
2 maanden
P1607 geeft aan dat het MIL-systeem niet juist werkt. P003A geeft aan dat de drukcontrole van de turbo niet juist werkt (de inleergrens overschreden). U0401 wijst er op dat onjuiste data door de regeleenheid worden afgegeven en U0416 duidt op een onjuiste werking van de uitlaatgasrecirculatie (EGR-systeem).
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.
2 maanden