close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Fiesta: Gat in zuiger

Bouwjaar: 2011, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.25

Na 4,5 jaar probleemloos te hebben gereden begon het lichtje te branden van de motormanagement. De motor hield ook in op een gegeven moment en kon niet meer optrekken. Auto aan de kant gezet ....hoop gedoe... Uiteindelijk is de auto naar de garage gebracht en de conclusie is dus dat er een gat in de zuiger zit!! Reparatiekosten ong. 1000 euro...mits het alleen de zuiger is en er verder niks beschadigd is.
Hoe kan dit gebeuren met een auto van 4 jaar oud?? Iemand een idee?

Geplaatst door

Tijger98 (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als de brandstof rechtstreeks in de verbrandingskamer wordt ingespoten , kan een slechte verstuiver de oorzaak zijn.
Een te arm mengsel met detonatie , is ook een optie .
Wat geeft de garage als mogelijke oorzaak aan ?
Ze kunnen hem uitlezen en zien wat er eventueel in het storingsgeheugen staat met betrekking tot dit probleem.

Dank voor je reactie. De garage geeft aan dat de oorzaak een kapotte bougie zou kunnen zijn. Ik heb nog nooit eerder een storing met deze auto gehad. Heb deze splinternieuw gekocht en is altijd keurig onderhouden en dit jaar voor het eerst APK gekeurd. Vind het gewoon vreemd dat dit al gebeurt na 4 jaar! Had toch wel verwacht iets langer probleemloos te kunnen rijden.

Tijger98 0

8 jaar

Er kunnen meer oorzaken zijn voor een gat in een zuiger. Zoals Kaleido al aangaf een te arm mengsel bijvoorbeeld.
Achtereaf kun je met de bougie alleen moeilijk een conclusie trekken, alles gaat kapot in die cylinder.

Laat het foutgeheugen uitlezen, misschien geven de foutcodes een aanwijzing.
Laat in ieder geval na reparatie de boel goed kontroleren of er geen te arm mengsel komt door b.v. een slechte injector of een defecte brandstofpomp.

Hoeveel kilometer ben je door gereden nadat het motormanagement lampje aan ging?

oldford 0
badge

8 jaar

Toen het lampje begon te knipperen dus niet permanent branden... Ben ik ong 10 minuutjes doorgereden totdat de problemen met de power kwamen dus de haperingen in de motor ...niet meer kunnen optrekken ...toen meteen gestopt

Tijger98 0

8 jaar

Tsja simpel gesteld... En ineens zat er een gat in de zuiger...

Tijger98 0

8 jaar

Tja, dat knipperen geeft aan dat er misfires waren en dat die mogelijk de katalysator kunnen beschadigen.
Ik ben bang dat het gat in de zuiger komt omdat je door gereden bent.
Na de reparatie ook de katalysator laten kontroleren, die kan nu ook defect zijn.

oldford 0
badge

8 jaar

Als je auto volledig dealer onderhouden is, zou je nog wel eens een sterk verhaal kunnen hebben richting coulance, doorgereden of niet: een goed onderhouden auto krijgt geen gaten in zuigers ....

Heino4267 645

8 jaar

Het zal misschien al opgelost zijn, maar bij deze motoren kunnen er bougies gemonteerd zijn die iets langer zijn dan die er in horen. Het is dan bij stadsverkeer nog niet direct dodelijk, maar na een iets langere rit van bv 30 km op de snelweg bingo en een gat in de zuiger.

De motorcraft bougie lijken sterk op elkaar en als je die naast elkaar legt zie je pas het verschil. De langere bougies komen dichter op de zuiger en dat veroorzaakt dit. Helaas meegemaakt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.