close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Transit 2003: geen spanning op brandstofpomp

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Diesel, Motorcode: dofa,2,4 di

na motorwissel wil motor niet aanslaan.Brandstofpomp is over gezet en het patslampje gaat na een paar seconde uit.Nu heb ik op aansluiting 2 op het relias in de zekeringkast geen spanning als ik het contact aan zet terwijl dit wel zou moeten?Ik heb de losse kabelboom totaan de brandstofpomp doorgemeten met een ohmmeter en deze 7kabels hebben geen onderbreking.Nu kan ik op de achterkant van de 7polige stekker heel slecht zien waar de draden op de stekker zitten.Heeft iemand voor mij een tekening of plaatje waar ik aan de voorkant van de stekker kan zien wat de pennummers zijn?(1tm7)EN WAAR IK PLUS OP MOET KRIJGEN en krijg ik maar 1plus op de brandstofpomp?Iemand een idee waarom mijn relias(aansluiting 2)geen spanning krijgt?Op aansluiting 3 en 1 op het relias heb ik wel geschakelde spanning en constante spanning.Alvast vriendelijk dank als iemand mij verder wil helpen!

Geplaatst door

alfons262 (0)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

1 plus op pomp klopt
krijg je wel massa op 5 van relais?

fordmannetje 0
badge

12 jaar

Zal ik nog nakijken,kan ik zo een losse massa op 5 zetten? kun je me ook zeggen op welke aansluiting op de pompstekker de plus moet staan?Ik weet dat de draadkleur roodzwart is maar ik kan hem nog niet vinden,ik wil het graag zeker weten voordat ik er een spanning bij ga zetten.

alfons262 0
badge

12 jaar

kan het niet zo zijn dat je enertie schakelaar erop staat ??

heb zelf een paar keer gehad met een iveco daar zit de schakelaar in de motor ruimte

kwestie van effe indrukken en dan krijgt het pomp gedeelte spanning

spanning op pompstekker tussen pin 6 en 7 controleren ... uit mn hoofd
Is de pompzekering heel?

Wel belast meten!

slayer1981 0
badge

12 jaar

dat is het hem juist tinus,hoe zie ik wat pin 6 en 7 is aan de voorkant van de stekker??er staan geen nummertjes op

alfons262 0
badge

12 jaar

6 en 7 zitten tegenover elkaar
aan de buitenkant

slayer1981 0
badge

12 jaar

Heb je de stekker van de krukassensor niet verwisseld met die van de snelheidssensor op de boite?

jan5063 0

12 jaar

[quote=slayer1981]6 en 7 zitten tegenover elkaar
aan de buitenkant[/quote]
dit maakt voor mij weinig duidelijker waar de plusaansluiting in de stekker zit!nee stekker van snelheidssensor en krukassensor niet verwisseld,op mijn uitleesapparatuur heb ik gewoon toerentalsignaal.

alfons262 0
badge

12 jaar

Dankjewel hbr,hier moet ik verder mee komen1 Vriendelijk dank!!

alfons262 0
badge

12 jaar

Pomprelias verbond wel door maar spanning kwam niet aan bij de brandstofpomp.er was een draadbreukje in de zekeringkast.Na dit verholpen te hebben wilde motor nog niet starten.Na lang zoeken oorzaak gevonden,namelijk beide tuimelaarassen zaten los,is dit normaal als je een nieuw draaien gedeelte met kop erop krijgt?Maar o.k motor draaid weer,bedankt voor het meedenken en probleem opgelost!

alfons262 0
badge

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Transit of stel zelf een nieuwe vraag.