Ford S-Max 2009: Geregeld hapert/stottert/schokt de auto heel kort

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Q4WA, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 129

Help help wie heeft een idee.

Ik heb een Ford S-MAX 2.2 TDCI 2009 175 PK 6 bak handgeschakeld.

Geregeld hapert/stottert/schokt de auto heel kort.
Dit gebeurd eigenlijk alleen maar als de auto weinig vermogen hoeft te leveren en er geen extra gas gegeven hoeft te worden

Zoals:

Lange ritten A2 Utrecht-Amterdam constante snelheid.
Als de auto iets naar beneden rolt (van heling) komt het vaker voor.

Gevonden tot zover wat het niet was

Turbo slang intercooler naar inlaat spruitstuk gescheurd. (vervangen)
EGR Klep (vervangen)

Verder geen enkele foutmelding volgens de garage.

Is er iemand die wellicht kan aangeven in welke richting dit gezocht moet worden ?
Of iemand die denkt van dat zou dat wel eens kunnen zijn.....

Dank alvast

Chev

Geplaatst door Chev , lid sinds 13 jaar geleden

25 Reacties

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

Brandstoffilter vervangen .org filter monteren

Chev, 6 maanden geleden

Wat bedoel je met .org filter ? (sorry voor de vraag)

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

.org ford filter

Chev, 6 maanden geleden

Pff 210 euro kost dat met monteren. De filter zelf was al 140 euro.. - Chev 15 seconden geleden

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

En daar wordt veel op bezuinigd verkeerde bezuiniging heb je hem al laten vervangen

Chev, 6 maanden geleden

Wordt woensdag vervangen.. Hopen dat dat het probleem oplost

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

En probleem opgelost

    Liep wat uit gisteren. Auto dadelijk ophalen en proefrijden. Ben heel erg benieuwd. Hoop dat dat het was - Chev, 6 maanden geleden

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

En probleem opgelost

    Morgen een lange rit maken. Op hele korte . ritten met steeds afremmen en gas geven is het nooit. Spannend - Chev, 6 maanden geleden

Chev, 6 maanden geleden

Helaas het duurde 60 km maar toen was het er weer.
Verlies het geloof.dat dit ooit nog gevonden gaat worden

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

Geen foutcodes

    Nee helaas niet. Was maar zo dan had je wellicht een goed aanknopingspunt. - Chev, 6 maanden geleden

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

Orgineel ford filter gemonteerd

    Zeker ja. 210 euro met monteren. Filter zelf (soort behuizing).was 140 euro - Chev, 6 maanden geleden

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

Heb je ook al getankt en de toevoeging in de tank gedaan

    De wynns toevoeging nog niet gedaan. Maar aan zoiets.geloof je bijna niet meer in - Chev, 6 maanden geleden

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

de filter vervangen is en je hebt geen schone diesel ik denk dat je die toevoeging wel moet doen ps is hij al uitgelezen geen storings code aan wezig

Chev, 6 maanden geleden

Geen enkele code zegt de Ford garage

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

Wat heeft de auto gelopen

    166.000 heeft de auto gelopen. - Chev, 6 maanden geleden

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

Oké dan ga ik richting verstuivers maar dat is heel kostbaar

    Waar praten we dan over? - Chev, 6 maanden geleden

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

Je kunt ze wel laten testen de verstuiverz

    Kosten testen? - Chev, 6 maanden geleden

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

Verstuivers

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

Verstuivers de en monteren en testen ik denk rond de 300euro

oortje61 PRO, 6 maanden geleden

Als ze niet hoe zijn kosten ze ong400 per stuk maal4

tomasz k, 6 maanden geleden

brandstofdruksensor in brandstofrailcontrole

    je bedoeld de brandstofdruksensor in de brandstofrailcontrole ? Denk even duidelijk hebben als ik hiermee kom bij de Ford Garage - Chev, 6 maanden geleden

tomasz k, 6 maanden geleden

maar wat is de sensor vervangen, de balk ook om te kijken of deze niet is gewreven, daarna de krukaspositiesensor om te kijken

Chev, 6 maanden geleden

Ze verdenken nu de Gasklep

tomasz k, 6 maanden geleden

alle inlaatsysteem moet worden gelast
en het brandstofsysteem
Ik denk dat niemand de sensoren heeft gecontroleerd omdat er geen fouten waren
waarom is de egr vervangen?
mechanisch vastgelopen of elektronica defect
Behalve schokken tijdens het rijden zijn er nog enkele andere symptomen, problemen met starten, ongelijkmatig werken bij een koude motor
problemen met het aanzetten van de turbo ??

Beste antwoord, geplaatst door Chev, 5 maanden geleden

EGR was elektronica defect.
Verder behalve af en toe inhouden/schokken zijn er geen andere symptomen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.