auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford S-Max 2009: Geregeld hapert/stottert/schokt de auto heel kort

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: Q4WA, Motorinhoud (cc): 2200, Vermogen (kw): 129

Help help wie heeft een idee.

Ik heb een Ford S-MAX 2.2 TDCI 2009 175 PK 6 bak handgeschakeld.

Geregeld hapert/stottert/schokt de auto heel kort.
Dit gebeurd eigenlijk alleen maar als de auto weinig vermogen hoeft te leveren en er geen extra gas gegeven hoeft te worden

Zoals:

Lange ritten A2 Utrecht-Amterdam constante snelheid.
Als de auto iets naar beneden rolt (van heling) komt het vaker voor.

Gevonden tot zover wat het niet was

Turbo slang intercooler naar inlaat spruitstuk gescheurd. (vervangen)
EGR Klep (vervangen)

Verder geen enkele foutmelding volgens de garage.

Is er iemand die wellicht kan aangeven in welke richting dit gezocht moet worden ?
Of iemand die denkt van dat zou dat wel eens kunnen zijn.....

Dank alvast

Geplaatst door

Chev (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Brandstoffilter vervangen .org filter monteren

oortje61 30
badge

4 jaar

Wat bedoel je met .org filter ? (sorry voor de vraag)

Chev 0

4 jaar

.org ford filter

oortje61 30
badge

4 jaar

Pff 210 euro kost dat met monteren. De filter zelf was al 140 euro.. - Chev 15 seconden geleden

Chev 0

4 jaar

En daar wordt veel op bezuinigd verkeerde bezuiniging heb je hem al laten vervangen

oortje61 30
badge

4 jaar

Wordt woensdag vervangen.. Hopen dat dat het probleem oplost

Chev 0

4 jaar

En probleem opgelost

oortje61 30
badge

4 jaar

Liep wat uit gisteren.
Auto dadelijk ophalen en proefrijden.
Ben heel erg benieuwd.

Hoop dat dat het was

Chev 0

4 jaar

En probleem opgelost

oortje61 30
badge

4 jaar

Morgen een lange rit maken.
Op hele korte . ritten met steeds afremmen en gas geven is het nooit.
Spannend

Chev 0

4 jaar

Helaas het duurde 60 km maar toen was het er weer.
Verlies het geloof.dat dit ooit nog gevonden gaat worden

Chev 0

4 jaar

Geen foutcodes

oortje61 30
badge

4 jaar

Nee helaas niet.
Was maar zo dan had je wellicht een goed aanknopingspunt.

Chev 0

4 jaar

Orgineel ford filter gemonteerd

oortje61 30
badge

4 jaar

Zeker ja.
210 euro met monteren.
Filter zelf (soort behuizing).was 140 euro

Chev 0

4 jaar

Heb je ook al getankt en de toevoeging in de tank gedaan

oortje61 30
badge

4 jaar

De wynns toevoeging nog niet gedaan.
Maar aan zoiets.geloof je bijna niet meer in

Chev 0

4 jaar

de filter vervangen is en je hebt geen schone diesel ik denk dat je die toevoeging wel moet doen ps is hij al uitgelezen geen storings code aan wezig

oortje61 30
badge

4 jaar

Geen enkele code zegt de Ford garage

Chev 0

4 jaar

Wat heeft de auto gelopen

oortje61 30
badge

4 jaar

166.000 heeft de auto gelopen.

Chev 0

4 jaar

Oké dan ga ik richting verstuivers maar dat is heel kostbaar

oortje61 30
badge

4 jaar

Waar praten we dan over?

Chev 0

4 jaar

Je kunt ze wel laten testen de verstuiverz

oortje61 30
badge

4 jaar

Kosten testen?

Chev 0

4 jaar

Verstuivers

oortje61 30
badge

4 jaar

Verstuivers de en monteren en testen ik denk rond de 300euro

oortje61 30
badge

4 jaar

Als ze niet hoe zijn kosten ze ong400 per stuk maal4

oortje61 30
badge

4 jaar

brandstofdruksensor in brandstofrailcontrole

tomasz k 0

4 jaar

je bedoeld de brandstofdruksensor in de brandstofrailcontrole ?
Denk even duidelijk hebben als ik hiermee kom bij de Ford Garage

Chev 0

4 jaar

maar wat is de sensor vervangen, de balk ook om te kijken of deze niet is gewreven, daarna de krukaspositiesensor om te kijken

tomasz k 0

4 jaar

Ze verdenken nu de Gasklep

Chev 0

4 jaar

alle inlaatsysteem moet worden gelast
en het brandstofsysteem
Ik denk dat niemand de sensoren heeft gecontroleerd omdat er geen fouten waren
waarom is de egr vervangen?
mechanisch vastgelopen of elektronica defect
Behalve schokken tijdens het rijden zijn er nog enkele andere symptomen, problemen met starten, ongelijkmatig werken bij een koude motor
problemen met het aanzetten van de turbo ??

tomasz k 0

4 jaar

EGR was elektronica defect.
Verder behalve af en toe inhouden/schokken zijn er geen andere symptomen

Chev 0

4 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford S-Max of stel zelf een nieuwe vraag.