Gloeibougies werken mogelijk niet goed daardoor start hij vaak op maar 2 pitten, waar zitten deze stiften en hoe kom je erbij en welke dingen moet je eerst verwijderen eer je die stiften kan vervangen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik ga dit probleem zelf verhelpen m.b.v. een OBD-II device
Dit is de eerste keer dat ik hoor dat gloeibougies softwarematig kunnen worden gerepareerd (door uitlezen).
8 jaar
Dit antwoord had ik wel verwacht van een eigen gereid persoon als deze, dit heeft heeft geen toegevoegde waarde voor niemand.
Voor de gene die er wel interesse in hebben, je kan n.l. met OBD-II device uitlezen dat er een storing is een bepaald cirquit over de massa of de plus.
8 jaar
In principe klopt je gedachten gang dat je storingen zou kunnen uitlezen, echter alleen bij auto's die voldoen aan EOBD/OBD2.
De meeste Ford diesels voldoen daar pas in 2004 aan (toen het verplicht werd), dus de aanschaf van een EOBD/OBD2 scanner kan weggegooid geld zijn.
Mijn antwoord was zo geformuleerd omdat je met een eenvoudige multimeter veel duidelijker info krijgt over je gloeistiften en het voedingscircuit ervan, dan via het uitlezen van foutcodes of het bekijken van live data via een EODB-scanner.
De gloeistiften krijgen allemaal dezelfde massa via het blok. Als er enkele werken, ligt dat niet aan de massaverbinding.
Het meten of ze allemaal spanning krijgen bij een koude start is ook eenvoudig.
De meeste informatie krijg je van het meten van de inwendige weerstand van elke gloeistift (een Ohm meting met motor en contact uit en bedrading van de gloeistift af). Een gloeistift die een te hoge waarde heeft t.o.v. de andere, is defect want die ontwikkelt daardoor te weinig warmte.
Ben je hiermee geholpen?
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
8 jaar