Heb een Ford Fusion. Apk afkeur op aangetaste remleidingen en wiellagers aan één kant (dus alle 4 vervangen
Remleidingen vervangen, nieuwe Dot4 erin, afgeperst of er lek in zat, nee.
Afgevuld en ontlucht met z'n tweeën handmatig en aan laptop met Forscan. Alsof je een anker uitgooit. Remschoenen 90% blokken nog 85%.
Lampje brand na vervangen lagers en leidingen, alles gereset. Zodra ik ga rijden tond de 15 km/h gast dat handremlampje aan. Stop ik, motor uit en weer aan, geen fout tot ik weer lk weer 15 km/h ga rijden.
Is geen motor met snelheidssensor op de bak maar via de wielen. Alle Hall sensoren getest en werken perfect.
Geen afkeur (das na 2016 zijn ABS en Airbaglampjes, maar die branden al half jaar)
Wie o wie kent dit Mondeo, Focus, Fiesta, Fusion euvel.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is het geen abs lampje , wat geeft uitlezen voor code ?
Wiellager juist gemonteerd
Juiste wiellager gemonteerd ?
Geen sensor te ver van het lager zitten.
Is een rood lampje (!) Hetzelfde als je je handrem aantrekt. Wiellagers zijn juist gemonteerd. Inclusief de ring (lees:kapje) die over de lager op het wiel komt.
Wat ik al aangaf is meten aan de Hall sensor als je het wiel vrij laat draaien op steunen op de brug dat ie keurig pulseert.
Heb ook de min pool op de accu een 10 minuten los gehad en extra stroomverbruikers aangehad zodat ik weet dat mogelijke elco's leeg zijn.
Forscan gaf geen fouten aan, ook niet bij bleeding en ABS bleeding.
Zelfs op de brug de wielen laten draaien rond 3000 rpm, geen fout.
Ook logisch, want pas bij een vergelijk met 4 wielen kan hij fouten produceren, wat ie ook doet als he rijdt.
Heb het schema bekeken en naarvhet dashboard loopt schakelaar 57 van GND (zwarte draad) met een draad (zwart rood) naar pen 29 van het cluster (die laat lampje low brake fluid/handbrake indicator branden).
Zelfde voor schakelaar 56 die gaat van GND (zwart) met (zwart geel) naar pen 16 van het cluster (die laat low brake flow switch branden).
Zijn beide het zelfde lampje dus intern op het cluster zitten 2 diodes. Dan kan je inderdaad 2 of zelfs meerdere switchen aan één lampje knopen.
Op de CAN bus zitten 4 2-aderige sensoren voor ieder wiel voor omwenteling en ABS. Zijn Hall sensoren en allemaal heel. Tot en met de ABS unit toe ook daar gemeten (pen 33 t/m 36).
Zit nu te denken om met Forscan zelf de Bleeding te doen een keer of 10. Duurt wel een paar uur en een accu, maar hang er de lader er wel bij.
Één 4 flesjes remolie dot4, slangetje op de nippel, op zijn kop aan hulpveer hangen en slag open de ontluchtingsnippel. Met een schaar gat steken in de 300cc flesje en laat maar bleeding. Software zegt wel of ij moet intrappen ofvpedaal loslaten.
Heb anders ook geen idee. Lagers,was zo gedaan met (de)montageset voor voor en (de)montageset voor achter.
Maar alle input is welkom. Airbaglampje is een kwaaltje en die los ik los ik wel op .
Alvast dank voor het meedenken
5 maanden
Het is niet zo dat de sensor in je oliereservoirdop de boel in de war schopt ?
Zit geen sensor op de dop. In de dop zit een zwart silicone/rubberachtige "te grote" bubbel die er al jaren zit. Niveau netjes tussen Min en Max
5 maanden
Abs pompen willen na remvloeistof vervanging ook nogal eens storing geven
Een goeie, dan heeft die storing een herkomst. De sensoren bij de wielen geven een correct wheelsignal tot op de kabelplug toe. Zou daar nog contactspray op kunnen spuiten.
Dan houdt dat daar op. Dan moet ik naar de ABS control unit pen 33/34 45/46 42/43 36/37 , relaisbox. GND meerdere malen, dashboard, contactslot.
Valt mee als je het snel zegt
5 maanden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fusion of stel zelf een nieuwe vraag.
5 maanden