auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: Hevig trillend stuur bij hogere snelheden

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2 liter

Bij snelheden boven de 80 km/h begint stuur hevig te trillen. Bij 120km/h rammelt het zowat uit je handen

De dealer heeft recent remschijven en rechter naaf vervangen.
De dealer heeft ook gezocht naar oorzaak: banden opnieuw gebalanceerd (niet nodig en geen effect), met Michelin banden gereden ipv Continental (geen effect). Nu wil hij het gaan zoeken de aandrijfassen. Duur grapje want hij wil eerst een goede as van een soortgelijke auto omzetten alvorens een nieuwe as te bestellen. Nieuwe assen kunnen namelijk niet terug worden gegeven als blijkt dat het dit toch niet is.
Er is geen voelbare speling te bespeuren in de homokineet.

Wie weet wat er gaande is?

Geplaatst door

Bram1972 (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het (tijdelijk plaatsen van een gebruikte as biedt veelal geen soelaas.

Eerst maar eens weten of het stuur heen en weer (dynamisch) of juist op en neer (statisch onbalans) gaat.

Is het euvel ontstaan nadat de reparatie aan de remmen is gedaan???

Zo, ja dan moet de oorzaak gezocht worden in bv een scheef gestoken naaf of een scheef gemonteerd wiel of remschijf (niet goed vlak op elkaar passend)

Ik hoor het wel.

Heb zelf het probleem gevonden. Het zat toch in de banden. Deze waren zeer slecht gebalanceerd. Het balanceer apparaat van de dealer deugde voor geen meter en diende nodig gecalibeerd te worden.

Bij een bandenspecialist dus alle banden fatsoenlijk laten balanceren (waarbij zelfs 1 band op een andere plaats op de velg is gelegd= force matching).

Probleem opgelost !

Bram1972 0

12 jaar

heb exact dezelfde auto (rally edition) en ook zelfde probleem, als automonteur ben ik zelf dus mee bezig geweest
4 neiuwe velgen en banden zitten erop en trilling was weg, toch voor de zekerheid gefinisht balanceerd (balanceren op de wagen, dan balanceer je ook de assen mee)
toen was de trilling kompleet weg, niks meer te voelen

force matching bedoelen je daar mee dat hij 180graden gedraaid zijn

maar belangrijkste is dat het opgelost is

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.