Ford Focus: INHOUDEN

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 I

Hallo,

Mijn ouders hebben een Ford Focus 1.6 I GHIA als de motor op temperatuur is, en je rond de 50 a 60 km/u rijd,
wil hij nog wel eens inhouden, dit komt niet vaak voor, maar is nu wel al enkele malen voor gekomen!

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer vertellen...

Alvast bedankt,

Met vriendelijke groet,

Bob

Bobster17

Geplaatst door Bobster17 (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Focus? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

Maurice EVO (0), 14 jaar geleden

Hey Bob,

Grote kans dat je, als je de bougies en de bougiekabels vervangt, je dit probleem oplost.
Wil namelijk wel eens voorkomen dat de bougiekabels doorslaan naar massa en dan niet richting de bougie gaan.
Dit kan dan gevoeld worden als een klein schokje ofwel inhouden.

Kunnen uiteraard nog heel veel andere dingen zijn, maar ik zou hiermee eens beginnen.

Gr. Maurice EVO

Bobster17 (0), 14 jaar geleden

Beste Maurice,

Bedankt voor je reactie!

Hij heeft nog geen 500 km geleden grote beurt door mijzelf gehad,
ik heb hier de bougies van vervangen, hier zitten nu denso iridium power in.
wel voor dit type focus, dit heb ik extra na gevraagd.

Ik las iets verder op in het ford topic...

dat het ook de bobine zou kunnen zijn ? die gingen nog al vaker kapot ?

Ik hoop dat je me nog wat meer zou kunnen vertellen!

Met vriendelijke groet,

Bob Krotwaar

Maurice EVO (0), 14 jaar geleden

Hoi Bob,

Ik sluit niets uit, maar een defecte bobine lijkt me toch wel stug.
Normaal is een bobine van het type, "werken of niet".
Aangezien het een enkele keer is dat je voelt dat hij inhoudt en dus ook niet stilvalt.
Maar nogmaals, ik kan me hier zeker in vergissen.

Ik denk dat op het moment dat je de inhouden voelt, er uit de bougiekabel de spanning naar de massa van het motorblok schiet.
Resulteert in een bougie die op dat moment dus geen vonk krijgt en dus ook maar op 3 of minder cilinders loopt.
Het volgende moment loopt wel gewoon de stroom door de kabels en loopt de motor weer netjes op 4 poten.

Heb je ook de bougies, aangezien je deze zelf vervangen hebt, voldoende met het juiste aanhaalmoment aangegedraaid?
En wat je nog eens zou kunnen proberen is het gasklephuis eens flink uit te spuiten met remmenreiniger.
Misschien dat hier heel veel kool is afgezet wat een motor natuurlijk nooit fijn vind.

Ik hoor het wel.

Gr. Maurice

Bobster17 (0), 14 jaar geleden

Hey Maurice,

Ja, de bougies zijn gewoon handvast erin gezet, niet hard aangedraaid, dit kan zowiezo gevolgen hebben met de volgende keer vervangen!

Ik zal het gasklephuis eens reinigen, hier had ik nog niet aangedacht!

Bedankt voor je reactie`s!

Met vriendelijke groet,

Bob

Hans vK (0), 14 jaar geleden

Ik zou toch eens de bobine vervangen, die gaan namelijk best vaak stuk bij een Focus (Ford). En het is niet zo dat ze werken of niet werken, ze kunnen ook slechter gaan werken.

Bobster17 (0), 14 jaar geleden

dus dan zou ik dit kunnen proberen om het allemaal op een rijtje te krijgen:

Gasklephuis Reinigen
Bougie Kabels Vervangen
Bobine Vervangen

Alvast bedankt,

Groetjes Bob

Bobster17 (0), 14 jaar geleden

Stefan,

Ik heb nu het gasklephuis gereinigd en het is tot nu aan toe, niet meer voor gekomen!

Ik hoop dat het natuurlijk ook zo blijft.

De gasklep zat inderdaad onder de koolaanslag, dus ik denk dat dit wel het probleem zal zijn geweest,
net zoiets als opel toch met die EGR klep ?

Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Bob

Maurice EVO (0), 14 jaar geleden

Beste Bob,

Fijn dat je het probleem op hebt gelost middels het schoonmaken van het gasklephuis.
Ben blij je ermee geholpen te kunnen hebben.
Probleem van het dicht roeten van een gasklephuis is mede door de carterventilatie.
Aangezien dit ( voor de motor helaas, voor het milieu wel beter) niet te omzeilen valt, is het regelmatig reinigen van een gasklephuis nooit overbodige luxe.
Het is idd net zoiets als bij een EGR klep, helaas iets dat gebeurt en heel lastig te voorkomen ( zo niet helemaal niet te voorkomen valt).

Gr. Maurice

Bobster17 (0), 14 jaar geleden

Maurice,

Het heeft zich vandaag weer eens voor gedaan, dus ik denk toch dat ik wat verder moet gaan zoeken!

Ik hoop dat het niet iets is wat al te duur is!

Suggesties zijn altijd welkom!

Groetjes Bob

apd (0) PRO, 14 jaar geleden

nog een oplossing gevonden ??

gr sander

martienjans (0), 14 jaar geleden

Hoi,

Wat ik altijd doe om bougie kabels te controleren op doorslag naar massa is wachten tot het buiten donker is of in een dichte garage. Dan met een draaiende motor de bougiekabels met een planten spuit de kables nat spuiten en dan met de ogen kijken of je kleine vonkjes ziet springen dus niet met de handen voelen kun je zelf een schok krijgen.

Gr. Martien.

primera p11 (0), 14 jaar geleden

Nou, in een dichte garage lijkt me neit verstandig,uitlaatgassen zijn niet echt gezond voor je.

beertje0345 (0) PRO, 14 jaar geleden

probeer nou die bobine is want die gaan echt vaak stuk van een focus

Bobster17 (0), 14 jaar geleden

Het blijkt de gasklepsensor te zijn, FOUTCODE: P0123

Bedankt iedereen,

MauriceEVO HARTELIJK bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.