Hallo,
Mijn escort td uit 96 (245000 km) vertoont alle symtomen van een kapotte solenoid.
Dwz, slecht starten,afslaan, beroerd lopen(pendelend) en geen vermogen hebben...
Het brandstofcircuit is in orde en de opvoerpomp met filter is al vervangen.
Nou had ik een vraag over de zgn solenoid.
Is deze makkelijk te vervangen en waar moet ik rekening mee houden?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ja,is heel makkelijk te vervangen.je draait hem er uit,en hou er rekening mee,dat er nog een ring omheen zet,waar de brandstof binnenkomt.
de 2 witte draadjes er aan solderen,en maakt niet uit hoe om.
succes!
niels
Hoi daar,
Even een berichtje over mijn probleem.
Inderdaad, de solenoid vervangen is een koud kunstje.
Maar er is een ander probleem voor in de plaats gekomen (natuurlijk)
Als hij loopt dan loopt hij best goed.
Het probleem is dus het starten:
Soms start hij zomaar in 1 keer, andere keren moet er wel 2 of 3 keer gegloeid worden.(de gloeipluggen zijn goed)
Loopt hij eenmaal, dan is het net een ouwe trekker met veel kabaal.
Dat kabaal zakt af naar normaal als hij een minuutje gelopen heeft.
Kan de timing van de pomp verlopen zijn?
Grt,
edwin
19 jaar
juiste timing van het brandstofsysteem kan je het beste controleren met wds-toestel van ford
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar