Beste Allemaal
Ik al een paar dagen het volgende probleem!
Als ik de auto zet blijven d wijzers van de benzine en de temperatuur meter op de helft staan,waneer ik de steutel in de contakt steek en start of activeer gaan de meters in de nul stand en mijn toerenteller en snelheidsmeter werken helemaal niet meer!
Kort om alles doet het niet en het is een beetje raar, Wie heeft dit meegemaakt en weet wat het is?
Mvg Ben
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
In het engels:
depress and hold the instrument cluster SELECT/RESET button, turn the ignition switch to the RUN position, and then continue pressing the SELECT/RESET button (5 seconds) until tESt is displayed in the odometer. � The SELECT/RESET button must be released within three seconds of the odometer tESt display to begin the dealer test mode. � Depress the SELECT/RESET button to advance through the following steps until dtc is displayed. � Depressing the SELECT/RESET button will display any stored continuous DTCs before proceeding to the next step.
Waarschijnlijk krijg je foutcode te zien. codes zijn te vinden op het internet. Heb zelf een keer code 9318 gehad. Dit duide op een voedingsprobleem. Paneel uitgebouwd, condensatoren op de print vervangen.
Dit is ongeveer 2 maanden geleden en het instrumentenpaneel werkt nog steeds. Je moet wel een beetje kaas gegeten hebben van elektronica en handig zijn met een soldeerbout.....
[quote=wheels01]In het engels:
depress and hold the instrument cluster SELECT/RESET button, turn the ignition switch to the RUN position, and then continue pressing the SELECT/RESET button (5 seconds) until tESt is displayed in the odometer. � The SELECT/RESET button must be released within three seconds of the odometer tESt display to begin the dealer test mode. � Depress the SELECT/RESET button to advance through the following steps until dtc is displayed. � Depressing the SELECT/RESET button will display any stored continuous DTCs before proceeding to the next step.
Waarschijnlijk krijg je foutcode te zien. codes zijn te vinden op het internet. Heb zelf een keer code 9318 gehad. Dit duide op een voedingsprobleem. Paneel uitgebouwd, condensatoren op de print vervangen.
Dit is ongeveer 2 maanden geleden en het instrumentenpaneel werkt nog steeds. Je moet wel een beetje kaas gegeten hebben van elektronica en handig zijn met een soldeerbout.....[/quote]
Bedankt voor uw reactie!
Kunt u mij vertellen hoe ik et beste het instrumentenpaneer uit kan bouwen!
En wat ik moet solderen!!
heeft u mischien een tekening of foto van het component!!
Mvg ben
13 jaar
Via de volgende link is te zien hoe e.e.a. gedemonteerd kan worden. Valt overigens allemaal best mee.
http://www.focusclub.nl/forum/showthread...
Bij de closeup van de printplaat zijn twee zwarte "tonnetjes" te zien met een zilverkleurige bovenkant met daarop een kruisje. Dat zijn de condensators. Bij defecte condensators zie je vaak dat deze aan de bovenkant bol staan en zit er soms lichtbruine smurrie op.
Vervang deze door condensators met dezelfde waarde, waarbij voltage van de condensator eventueel hoger mag zijn.
Succes!
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar