Weet iemand wat ik hier aan kan doen. De kachel staat op vol vermogen maar wordt pas na een minuut of 10 warm. Als ik hem dan 1 tikje terugzet heb ik alweer koude lucht wat na een seconde of 30 weer warm wordt. Bij mijn vorige auto had ik na enkele minuten al warme lucht en als ik die terugzette werd het gewoon minder warm, maar niet eerst koud.
Auto heeft bijna 180.000 gelopen. Het is een 2.0 TDDi
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Motor zelf wordt wel warm? Anders zou het de thermostaat kunnen zijn, al zou hij dan helemaal niet of nauwelijks warm worden.
Is de warme lucht die er uiteindelijk uit komt ook warm of een beetje lauwig?
Het wordt wel lekker warm, heet zelfs. Maar als ik de knop iets terug draai dan krijg ik dus eerst 30 seconden koude lucht en daarna wordt het weer warmen. Heel raar. Voor wat betreft de motortemperatuur, daar heb ik niet op gelet.
19 jaar
hoogst waarschijnlijk is de waterpomp defect
( kunstof schoepenwiel los gelaten) die hebben wij al verschillende keren mee gemaakt en geeft het zelfde storings beeld(onvoldoende doorstroming door het koelsysteem waardoor de kachel niet warm wordt)
Zoals ik het lees ligt het niet aan de doorstroming van de koelvloeistof want de kachel wordt wel warm.
Als er geen doorstroming of nauwelijks zou zijn zou de motor naar mijn visie (te) warm lopen.
Ik wil natuurlijk niet zeggen dat ik gelijk heb, maar dit levert logisch denken mij op.
19 jaar
lijkt op problemen met de bediening van de kachelklep.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Mondeo of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar