Ford Fiesta: keerring druklager fiesta

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.3

hallo
heb de keerring van de druklager lek van mijn fiesta is zoiets makkelijk te vervangen.
wie weet enige uitleg

redones

Geplaatst door redones (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Marea? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Keerring druklager?
Is dit al een hydraulisch bediende koppeling? dan zal de cilinder wel lekken.
Waar lekt ie? ..hangt er een drup motorolie aan de rand tussen bak en motor?
Dan lekt krukaskeerring, komt bijna altijd voor bij endura blokjes...niks bijzonders.

redones (0), 9 jaar geleden

hoi
ja deze koppeling is hydraulisch inmiddels nieuw druklager opgezet en nieuwe cilinder aan de bak.
maar lekt nog steeds en dan opeens geen druk meer,maar wel olie in het reservior zitten.
ne hij lekt tussen bak en motor

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Zitten deze cilinders aan de buitenzijde van de bak?
Ik ken alleen de ford ka met zelfde motor en daar zit de werkcilinder in de bak...rotklus als deze stuk gaat.
Het is dus duidelijk remolie wat er lekt??
Cilinder goed ontlucht bij montage?
Remvloeistof boven peil van uitgaande slang naar koppeling ?

redones (0), 9 jaar geleden

ja cilinder zit aan buitenkant bak en het is remolie en er zit vloeistof genoeg in alles vervangen en ontlucht en lekt nog nu
zit er een keering in de bak maar moet de hele bak dan uitelkaar of is er een andere mogelijkheid

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Als de drukcilinder aan de buitenzijde zit kan er nooit remolie uit het koppelingshuis/bak lekken..of steek ie nog een stuk naar binnen? ( foto? )
Dus als jij zegt het is remolie dan komt het van een andere plek of het is toch bakolie of motorolie.

redones (0), 9 jaar geleden

heb andere bak gemonteerd probleem opgelost bedankt voor je feedback

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Ik zou graag willen weten wat nu het probleem was , want snap er nu helemaal niks van.
Problemcar is een een database voor mensen met soortgelijke klachten, dus is het wel van belang dat je het volledige probleem of oplossing nog even plaatst.

bvd,

Chris

redones (0), 9 jaar geleden

wel chris het staat er toch de keerring in de bak moet vervangen worden wou alleen wat info over hoe de bak uitelkaar moest om erbij te komen de bak lekt olie en de oplossing is een nieuwe keering en nog bedankt voor je reactie"s

firedriver (60), 9 jaar geleden

Voor een keerring moet de bak toch niet gedemonteerd te worden, bevind toch altijd aan de buitenkant, kost bijna niets en is snel te vervangen na demontage koppeling, amai een dure keerring zeg.
Gr.

redones (0), 9 jaar geleden

bedankt jan dat wou ik even weten

firedriver (60), 9 jaar geleden

Bij mijn Picasso zat de keerring samen met de geleidingsbus, bij een Fiesta weet ik niet.
Zou niet weten waarom een keerring in de bak zelf moet dienen, het kan maar nog nooit meegemaakt.
En een keerring dient toch alleen om ervoor te zorgen dat de olie vanuit de versnellingsbak niet naar buiten zou lekken.
Gr.

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

Gaat beetje mis hier..
Bak heeft drie keerringen , de ingaande as vanaf de krukas en dus koppelingskant,
En de beide aandrijfassen naar buiten toe.
Als die aan de ingaande zijde lekt moet bak er WEL af en dus meteen de oplossing hier voor bovenstaand probleem.
Het lekte wel naar buiten Jan G , er hing immers een drup aan.

Hans4040 (310) PRO, 9 jaar geleden

Het was dus GEEN remvloeistof.....

C.Jonker (0) PRO, 9 jaar geleden

ha nee Hans idd... net wat ik dacht, al snap ik de vergelijking wel een beetje.
Beide heldere vloeistoffen.
Nou ja sluiten maar...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Marea of stel zelf een nieuwe vraag.