auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: Kilometerbak en stroomvoorziening

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6

Hallo mensen,

Ik heb sinds kort een ford focus 1.6 benzine. Uit 2000.

Nou heeft deze auto een aantal problemen:

De tellers die dansten alle kanten op, dus heb ik na aanleiding van de adviezen op deze site de sensor in de bak vervangen.

Even leek die t gewoon normaal te doen, maar nu lijkt net of de bak zichzelf steeds weer reset.

De tellers gaan steeds helemaal naar rechts, en dan weer op "nul". Ook wordt het digitale schermpje voor de kmtelling, compleet blanco. Net of de auto uit staat. Dit gaat gewoon continue door. En dan lijkt t of t in orde is, maar wat later, weer t zelfde.

Dit is dus t ene probleem.

Het volgende probleem( wellicht hebben ze verband met elkaar) is dat de auto onregelmatig loopt bij lage toeren, optrekken en stationair draaien. Bij het rijden op de snelweg of eenmaal op snelheid is er niks aan de hand. Ook is het zo, dat de "stroomvoorziening" heel erg wisselt. Dit zie aan dat de verlichting van de koplampen afwisselend normaal branden, dan weer heel zwak. Ook als de radio aan staat, hoor ik over de boxen gekraak, net of er stroom doorheen gaat.

Dit gebeurt zowel bij stationair, lage en hoge snelheden.

En ook het verbruik is bijzonder hoog. Ik sloot zelf de dynamo uit, omdat de accu wel gewoon goed blijft.

Dus wellicht dat ik met het raad en advies van de medeforum gebruikers wat verder kom.



Edit: ook t de volgende lampjes branden in combinatie van dat "gek" doen: acculampje, handremlampje en abslampje.

Geplaatst door

zubbuk (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik weet haast 100% zeker dat er een massakabel kapot is of nagenoeg doorgesleten.
controleer de massakabels tussen de versnellingsbak en de carrosserie en de kabel van de accu naar de carrosserie.
Als je aan de kabels niks kan zien maak ze dan los en schuur alle contactvlakken goed schoon en monteer ze weer.
Heb ooit eerder het zelfde probleem gehad met een focus.

Bedankt voor de tip,

Echter waar zitten die massakabels? Kon ze niet zo snel vinden..

zubbuk 0

12 jaar

Naast de accubak op het binnenscherm. Even losmaken en goed schoonmaken. Is een bekend probleem bij de Fofo.

Gr Fred

kombikart 0

12 jaar

Heb de tips hier opgevolgd, helaas zonder resultaat.

Vandaag naar de garage gebracht, en daar hebben ze een compressietest gedaan.

Wat blijkt, cilinder 1 heeft totaal geen compressie.

De kosten van t laten maken zouden minimaal x euro zijn werd er gezegd.

Ik weet zelf niet precies wat er was, maar volgens mij dus iets met de zuiger. Weet iemand hier meer van?

En wat zou t kosten als ik een gereviseerde blok erin zou laten zetten?

Dus de prijs van alleen de blok.

zubbuk 0

12 jaar

beetje vaag
ze moeten je kunnen vertellen waarom er geen compressie is
koppakking stuk of kleppen dichten niet af of zuigerveren?????
vraag wat er stuk is!!

fordmannetje 0
badge

12 jaar

Kleppen dichten niet af. Het is alleen bij de eerste cilinder aan bestuurders kant zeg maar.

Ik heb meegekeken. En alleen daar was er geen compressie.

zubbuk 0

12 jaar

je zei eerst iets met de zuiger????
maar nu moet je de kop erafhalen en kleppen controleren.

fordmannetje 0
badge

12 jaar

Ja sorry, was t ff kwijt hoe dat heette :)

Maar er werd dus gezegd dat de klepseals enzo vervangen moeten worden.

Ik denk niet dat t rendabel is. Lijkt mij tenminste

zubbuk 0

12 jaar

Ligt er aan wat hij gelopen heeft en wat je er verder mee wild.
Een motor van de sloop is ook nog een optie. Die zijn er zat te krijgen en redelijk makkelijk over te bouwen.

Gr Fred

kombikart 0

12 jaar

De auto heeft 245 duizend gelopen.

Ook verbruikt hij extreem veel olie.

Dus denk toch aan een andere motor.

Zijn er websites waar je kan zien wat een motor kost. Dus waar ze te koop zijn?

Of zal ik echt sloperijen langs moeten gaan.

zubbuk 0

12 jaar

Dan zou ik voor een andere motor gaan via sloop.
Op de onderdelenlijn kun je invullen wat je zoekt, en daar krijg je zeker antwoordt op incl prijzen. Er zijn meerdere sites, maar deze schiet me als eerste te binnen.
Als je ff zoekt via google komen er verschillende uit.

Mischien dat hier iemand nog een voorstel heeft waar te zoeken.


Gr Fred

kombikart 0

12 jaar

Misschien heeft je garagist wel een goed adres en kan hij zijn prijs opnieuw calculeren m.b.t. het vervangen van de gehele motor.
Als je zelf al zegt dat de auto sloten olie verbruikt zou ik absoluut geen koprevisie laten doen want bij deze auto's komt cylinderwandschade veelvuldig voor, dus met alleen een koprevisie los je het olieverbruik niet op.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.