ik heb een cmax van 2004 1.6 tdci 109pk
motor gaat steeds in noodloop (max 3000tr)
wanneer ik deze reset gaat hij terug perfect of wanneer in lmm stekker afneem ook
reeds een nieuwe geplaatst maar terug zelfde probleem
nieuwe gloeibougies gemonteerd brandstoffilterverstuiverdichtingen vernieuwd;
allemaal geen resultaat
hij gaat in noodloop als je:
start en achteruit rijd (dus geen toeren maakt )
als je ergens moet inhouden (dus wanneer toerental zakt )
dan gaat hij in noodloop , totaal geen trekkracht meer
dit kan ik enkel voorkomen als ik de motor steeds in toeren houd dan rijd hij heel goed
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de motor laten uitlezen, zijn er storingen gevonden?
De motor wel eens rijdend uit laten lezen? Dus tijdens het ontstaan van de storingen.
Een gokje: al naar het vacuumleidingen systeem gekeken.
klinkt als een brandstofdruk probleem.
filter al eens vervangen?
en ja eerst uitlezen natuurlijk
brandstoffilter is reeds vervangen geweest
dit zijn de foutcodes nu
-P0210 injector circuit /open cilinder 10
- P138B glouwplug control module system voltage
- P0102 mass or volume airflow A circuit low input
12 jaar
p0102 omdat je de stekker hebt losgehad
p0210 zal het probleem zijn
je zal wel cil 1 bedoelen ipv 10 haha
ik zou eerst een lektest uitvoeren,aan de hand van de retourhoeveelheden weet je of die injector stuk is.
als een injector stuk is klopt de brandstofdruk niet meer en gaat de motor in noodloop of slaat af
motor loopt wel op 4 cilinders?
[url=http://postimage.org/image/67zdgvqlb/][img]http://s11.postimage.org/67zdgvqlb/fordp...[/img][/url]
12 jaar
er staat wel degelijk cilinder 10 hoor
ik ga zo vlug mogelijk eens een nieuwe scan doen , ondertussen is reeds een lek aan de injector gedicht (gekend probleem )
en zitten er nieuwe gloeikaarsen in
nieuwe brandstoffilter
maar nog steeds gaat hij in noodloop
als ik een scan neem al rijdend en hij gaat in noodloop , kan ik de fouten zonder problemen resetten en gaat hij terug als nieuw
motor draait zeker op de 4 cilinders
12 jaar
toch even lektest uitvoeren
geeft toch een injector fout aan
ik zie dat er vaak een 10 achter staat ,wat dit inhoud????geen idee
zonet test gedaan bij starten en rijden
start:
[url=http://postimage.org/image/ce0oiyjtb/][img]http://s11.postimage.org/ce0oiyjtb/FORD_...[/img][/url]
rijden:
[url=http://postimage.org/image/kwaqbdaj5/][img]http://s8.postimage.org/kwaqbdaj5/FORD_R...[/img][/url]
12 jaar
Of de scanner is van het pad af, of de ecu is de weg kwijt.
Maar ik zie toch wel heel rare fouten langskomen.
Ik zou eens een andere scanner proberen. Al was het maar een EOBD-scanner.
op een ander forum denken ze dat het de egr-klep is die dicht is
12 jaar
eerst uitlezen met een goeie uitleeskast, dus die van een ford dealer
heb vaak gezien dat bij universele gekke storingen worden weergegeven en niet altijd klopt, leuk om te kijken maar daar houdt het op
verder moet je weten dat er wagens zijn waarbij je achterruit selecteerd en je geeft volgas
max toerental vaak 2500-3500rpm is. dit puur om de achterruitversnelling geen te hoge toeren te laten draaien, ivm hij hiervoor niet gemaakt is
deze morgen naar ford dealer geweest ,
verdickt is
terug alles open, dichtingen vernieuwen inlaatcollector en verstuivers (blaast opnieuw diesel door )
turbo is ook niet meer ok zuigt olie op , zit nog niet veel speling op
solenoid is ook defct , dit zou de foutcode probleem zijn en noodloop probleem
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar