close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Ford Ka: klapperend geluid bij oneffenheden in de weg

Bouwjaar: 2003

Bij oneffenheden in de weg hoor je een klapperend geluid. Ik heb alles nagekeken en nergens speling gevonden.
Niet in fusee en rubbers aan stabilisator stang zijn goed. Hoewelje er niets aan ziet denk ik zelf dat de rubbers waar de triangel mee ophangt versleten zijn en de bus in de rubber het klapperend geluid produceert.
Iemand dit al eens meegemaakt.
Een andere ka heeft een krakend geluid van rubbers. Ook hier zijn de rubbers van de stabilisator stang nieuw.
Ik meen een keer gelezen te hebben dat de rubbers van de triangel dit veroorzaken. Klopt dit?

Groeten
Henk

Geplaatst door

snellehenk (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het de voorzijde van de auto betreft is het duidelijk.

Het is de binnenste draagarmrubber die tussen de twee helften van het subframe gemonteerd zit.
Dit is een zwak punt van alle Ka's type 1 het rubber komt los en je krijgt metaal op metaal, roest verergerd de klachten, is niet altijd te zien of te voelen pas bij demontage.
De stabalisator geeft soms problemen maar die rubbertjes enz zijn gemakkelijk te vervangen.
Draagarm is eenvoudig zelf te doen, half uurtje werk. ( draagarm compleet vervangen ! )

Aan de achterzijde zijn het vaak de mc pherson veerpoten die bovenin klapperen .

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Hoi Christiaan,

bedankt voor het antwoord. het is inderdaad aan de voorzijde en bevestigd mijn gedachtengang. Heb een nieuwe draagarm besteld en ga deze monteren.

Groeten
henk

snellehenk 0

13 jaar

pas op als je bij de garage rekbouten meekrijgt, deze draai je gemakkelijk stuk, beste is de oude stalen rekvrije bouten te gebruiken.
Vast is vast met normale lengte ratel of wringijzer, geen lange hulpstukken gebruiken anders druk je de boel te ver in elkaar.
Vervang meteen het rubber van de stabalisator daar zit je nu dicht bij.
Bout die door de fusee gaat is van koper/ messing ook deze niet te vast, ik zwakker dan staal.

Succes

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Christiaan,

bedankt. Zijn waardevolle tips. Zal ze zeker opvolgen. gaat lukken

Greetz
henk

snellehenk 0

13 jaar

Hallo Henk heb zelfde probleem gehad is mischien rubber van stok om motorkap op te houden Bij de ford kost dit €0,50

kamaastricht 0

13 jaar

Hoi eric,

dank voor het antwoord maar het was inderdaad de rubber van de draagarm. zoals christaan hierboven vermelde krijg je ijzer tegen ijzer wat het geluid produceerde.

snellehenk 0

13 jaar

ok gelukkig heb je probleem gevonden Succ6 en veel veilige km's toegewenst

kamaastricht 0

13 jaar

Mooi zo...graag gedaan !

C.Jonker 0
badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.