auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Ford Focus: Klimaat controle

Bouwjaar: 2012, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 Ti-VCT

Als je de klimaat controle aanzet dan krijg links koude lucht en rechts warme lucht en als je even doorrijd dan is het anders om .
Heb hem laten uitlezen bij de dealer en het resultaat was een weigerende stelmotor links .
Stelmotor is vervangen en het probleem blijft .
Weer uitlezen bij de dealer en krijgen weer dezelfde foutcode , welke weten we niet meer .
Vergeten op te schrijven .
Nu heb ik het een en ander gedemonteerd om beter bij het stelmotortje te kunnen komen .
Als ik het motortje vasthoud en ik regel de temperatuur van hoog naar laag en weer terug dan voel je het motortje nogal opstuiken .
Heb het ook bij de dealer laten voelen en we vermoeden dat er een klep niet helemaal goed zit .
Bij de dealer hebben ze op dit gebied nog geen ervaring omtrent deze werkzaam heden .
Is er iemand die al bij deze wagen dit probleem heeft meegemaakt en , zo ja, moet ik dan het hele dashboard demonteren
Gr. Fré

Geplaatst door

HILGER (125)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Niemand een idee ?

HILGER 125
badge

10 jaar

Heb op advies van een airco specialist de buitentemperatuursensor vervangen .
Eerst leek het er op dat het probleem opgelost was maar na een langere rit ben ik weer terug bij af .

HILGER 125
badge

10 jaar

Wij hebben ook eens iets dergelijk meegemaakt, het aircosysteem opnieuw gevuld en daarna was t probleem opgelost. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

jopie5864 0
badge

10 jaar

Daar was ik gelijk al mee begonnen

HILGER 125
badge

10 jaar

1 keer gehad met een EATC van een focus c-max uit 2013.
Linker stelmotor in kachelunit vervangen, na een week kwam het probleem terug. Bedrading en waardes gecontroleerd tussen EATC en stelmotoren (links en rechts) en dat was in orde. Bleek in de EATC module te zitten (je kachel bedieningspaneel).

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.