Ford Fusion: klok loopt 6 minuten per half jaar voor

Bouwjaar: 2003

he colega's, wie kan mij verder helpen?
Patient Ford Fusion 1.4 duratec met ib5/ASM.
probleem, klokje (geintegreerd in instrumenten paneel) loopt per half jaar 6 minuten voor.
client ervaart dit als storend.
herprogrameren van instrumentenpaneel blijkt niet mogelijk
ook geen TSB/OASIS berichten kunnen achterhalen.
wie heeft dit prbleem al eens eerder meegemaakt?
ps, de garantioe periode is verlopen en instrumentenpaneel vervangen is alleen een optie als dit enige zekerheid biedt.

Ruud

ruudvanmaarseveen

Geplaatst door ruudvanmaarseveen (0) PRO , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Fusion? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden

Tja, mijn polshorloge heeft dit ook. Als de afgegeven spanning aan het klokje goed is dan valt hier denk ik heel weinig (lees niets) aan te doen.

Met vervangen van het dashboard kan hij drie minuten voorlopen of 8 minuten achterlopen.

Is de klant echte bereid om hiervoor een nieuw instrumentenpaneel te bestellen?

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

Misschien is het nu tijd om met de klant te praten over het verschil in defecten en eigenschappen.

Dit is duidelijk een eigenschap van het produkt en kan niet veranderd worden. Enige sprake van garantie is er dan ook niet. en wat Paul hier net zegt is natuurlijk ook een hele sterke.. de klant kan je aangeven dat je best op zijn/haar verzoek het hele paneel wilt wisselen, maar dat je begrepen hebt dat dit zeer waarschijnlijk de klacht niet zal oplossen. En hou ze dan ter ondersteuning van je verhaal ook de prijs maar voor de neus.

Siem Bijman (145) PRO, 18 jaar geleden

Ruud, dit soort klachten kun je toch niet serieus nemen?
Zo iemand moet eens drie weken naar New Orleans gestuurd worden om er achter te komen dat er meer is om je druk over te maken in dit leven.

Alex218 (0) PRO, 18 jaar geleden

Kan je Ruud niet kwalijk nemen.. we hebben allemaal wel zo'n klant. Zo had ik er laatst een die vol verontwaardiging de motorkap opentrok van zijn nieuwe auto en wees op spatwarer op het kleppendeksel.. Of die auto schade gehad had want hoe belachelijk was het om daar water op te krijgen bij een nieuwe auto..

Sommigen komen gewoon écht van het ganzenbord afgelopen.

paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden

Ruud wil in ieder geval het uiterste voor zijn klant bereiken. Echter sommige klanten krijg je (helaas) nooit tevreden.

Ikzelf had laatst een uiterst ontevreden klant. Had 4 jaar geleden bij mij een gebruikte Sprinter gekocht. Had in 4 jaar 1 uitlaatdemper, 1 v snaar en 4 gloeibougies moeten vervangen. Belachelijke reparatiekosten na 150000 km rijden -:))

Bevers (0), 18 jaar geleden

Inderdaad, dat zijn zaken waar zeer weinig aan te doen is. Onlangs had ik ook zo iemand die aan het klagen was dat zijn buitentemperatuurmeter afwijkt met & tot soms de volle 2 graden :-).
Wagens zijn nu helemaal niet perfect, het is dan ook massaproductie he en er zijn toleranties. Alles is te verbeteren, maar dan moet die verbetering doorgetrokken worden tot bij de fabrikant.
mvg

Siem Bijman (145) PRO, 18 jaar geleden

Paul Michiel, dit is ook absoluut geen aanval op Ruud...integendeel: ik vind het prijzenswaardig van hem dat ie zijn best doet om ook dit probleem op te lossen.En natuurlijk plaatst hij de vraag hier in de hoop dat het al eens door iemand is opgelost-en daar is deze site ook voor!- maar wij moeten onze klanten ook DURVEN duidelijk maken dat ze wel reeel moeten blijven.

paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden

Weet ik Siem. Misschien heb ik het niet geheel correct verwoord maar ik heb bewondering dat hij voor zoiets toch nog probeert de klant te 'helpen'

Groet,

Paul

ruudvanmaarseveen (0) PRO, 18 jaar geleden

he mannen, leuk om te lezen dat er zo veel sympathie is, maar ik was(en ben nu nog meer) van mening dat we hier over een eigenschap praten. (heb nu lekker 3 weken vakantie en ga daarna de klant overtuigen) bedankt voor jullie reacties...

paulmichiel (0) PRO, 18 jaar geleden

Fijne vakantie Ruud!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Fusion of stel zelf een nieuwe vraag.