Ik heb een ford escort cabrio xr3i uit 1990.
Mijn distrubutie snaar was geknapt,gevolg 1 uitlaat klep krom.
Nu heb ik de cilinderkop laten reviseren,en alles weer in elkaar gezet.
Maar als ik nu gas geef krijg ik een knal ergens bij het lucht filter en de motor slaat af,de ondsteking staat op tyd,nieuw bougies,kabels ,rotor,enz enz
Maar het prob blijft bestaan.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Als ik je klacht zo lees vermoed ik dat er last is van Back Fire. Dit is het ontbranden van benzinemengsel in het inlaatspruitstuk en kan ontstaan door o.a. de volgende oorzaaken.
Verkeerd afgestelde ontsteking (zou nu goed moeten zijn), vonken die van de ene bougiekabel overspringen naar een andere kabel (alles is vernieuwd), een te arm benzinemengsel waardoor de ontbranding nog niet klaar is op het moment dat de inlaatkleppen weer open gaan (zit de stuwschijf van de verdeelkop niet klem, en hoe is de co afstelling, niet te arm? of aanzuiging van valse lucht etc)en als laatste de timing van de distributieriem.
Staat het merkteken van de nokkenastandwiel goed tegenover de center in de cilinderkop op het moment dat de krukas op het BDP staat (voorlaatste streepje op het distributiedeksel)?
Verder, hoe loopt de motor stationair, lekker rustig of onregelmatig?
Als de klacht niet aanwezig was voor de reparatie is het zaak je afstellingen en handelingen nog maar eens goed te controleren. Als de Back Fire hevig is geweest kan eventueel de stuwschijf van de verdeelkop ontzet geraakt zijn!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
21 jaar