Ik heb het volgende probleem:
De temperatuurmeter van mijn escort loopt vrij snel richting het rode als ik in de file sta. Als dit gebeurt dan gaat de fan niet draaien.
Als ik een draadbrug zet over de stekker die zit op de temperatuursensor dan gaat de fan wel draaien. Als ik dit zo hou blijft de temperatuur in de file wel normaal. Maar dit is natuurlijk geen nette oplossing.
Ik heb de temperatuursensor al vervangen, maar zonder resultaat. De oude sensor heb ik getest in een pannetje kokend water, en bleek gewoon te werken.
Iemand enig idee waarom de fan niet gaat draaien als de motor te warm wordt?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je die temperatuursensor vervangen door een nieuwe of een andere oude?
mvrgr
Peter
je hebt er met verschillende temperaturen,maar wat als je nog langer wacht gaat hij dan koken of slaat hij dan nog niet aan dit kan best wel ooit lang duren
15 jaar
Ik heb de sensor vervangen voor een nieuwe (geen andere oude).
Ik heb gewacht tot ie tegen het rood aan stond, langer durfde ik niet.
15 jaar
Heeft jouw auto airco? Zie anders deze topic
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Dit topic heb ik gezien, maar mijn auto heeft geen airco, het heeft dus helaas niet geleid tot een oplossing.
Maar in ieder geval bedankt voor het zoeken.
15 jaar
heb je dit altijd gehad of valt dit je nu pas op???en heb je alles goed ontlucht na vervanging van je zender
15 jaar
Ik neem aan dat je de thermocontact in de koelwaterslang hebt vervangen.
Het kan natuurlijk ook zijn dat jou temperatuursensor in het thermostaathuis, van de temperatuurmeter, defect is en dat deze te snel naar rood gaat.
Dan zou je de motor moeten laten draaien en de temp van het koelwater moeten meten in het expansievatje.
Ik had hetzelfde probleem met mijn koelfan. Na wat prijsopgaven bij de dealer toch maar even zelf op onderzoek uit gegaan.
Mijn oplossing was de kapotte zekering van 50A in de zekeringskast die aan je accu hangt (dus niet de zekering van 30A in de zekeringskast onder je stuur!). In het boekje staat dat het de eerste zekering vanaf links is, maar bij mij was het de derde zekering van links.Dus even opletten hierbij. De zekering was inderdaad doorgebrand. Bij de dealer een nieuwe gehaald voor E 4,20 en vervangen. Sindsdien draait die weer zoals het hoort. Probeer dit eens.
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar