hallo,
ik heb hier een ka waarvan de koelventilator niet in slaat
de volgende dingen zijn al vervangen ( THEMPRATUURSENSOR,HOOFDRELAIS )
als je de auto aan de testkast zet zijn er geen foutcodes
als je een motortest doet slaat de fan wel in
massa van de pdm zijn goed.
de pdm moet het relais aan massa leggen volgens het schema.
waterpomp pomp voldoende rond en het hele systeem word warm
iemand al eens meegemaakt dat de pdm kapot gaat?????
of een andere oplossing?
groet roy
Geplaatst door hatebo (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
Postie (0) PRO, 17 jaar geleden
Welke temp sensor heb je vervangen?
Die in het inlaatspruitstuk??
Cornee (0) PRO, 17 jaar geleden
Al vaker meegemaakt, temperatuursensor toen vervangen.
Deze bevind zich in een koelwaterslang aan de achterzijde van het motorblok.
hatebo (0) PRO, 17 jaar geleden
hallo postie
inderdaad ik heb de sensor in het inlaatspruistuk vervangen
maar volgens mij zijn er verder geen sensoren meer of toch wel????
Chanmaster (0) PRO, 17 jaar geleden
In dit geval denk ik aan een kabelbruik in het circuit.
Geert
christophe (0) PRO, 17 jaar geleden
waarom denk je dan dat er een probleem is met de ventilator ? je kan enkel de fan doen werken bij lang en veel gas geven met gesloten expantievat enkel dan loopt de temperatuur op tot 117graden en gaat de fan werken. is het expantievat open dan kookt de wagen gewoon over en is dit normaal voor een ka
Hans4040 (310) PRO, 17 jaar geleden
Zit er geen thermocontact in de radiateur?
Als die kapot is loopt de fan nooit.
mvg,
Hans.
Chanmaster (0) PRO, 17 jaar geleden
[quote=christophe]waarom denk je dan dat er een probleem is met de ventilator ? je kan enkel de fan doen werken bij lang en veel gas geven met gesloten expantievat enkel dan loopt de temperatuur op tot 117graden en gaat de fan werken. is het expantievat open dan kookt de wagen gewoon over en is dit normaal voor een ka[/quote]
Bij 95 graden al. Maar zelfs bij een stationair toerental zal de temperatuur deze waarden bereiken en de fan aanslaan.
Ik zou het circuit moeten nameten om het juiste antwoord te kunnen geven. In iedergeval hebt u alle in deze van belang betreffende componenten reeds vervangen waardoor mijn vermoeden van een kabelbreuk meer en meer bevestigd wordt maar ik kan er naast zitten. Zoals ik reeds zei, het moet gemeten worden.
Geert
hatebo (0) PRO, 17 jaar geleden
hallo geert
maar je kunt met de testkast de ventilator aansturen en ook het signaal van de temperatuursensor zien
dus daar kan de storing niet meer in zitten denk ik.
maar als de computer het hoofdrelais niet aan massa legt dan zal de fan ook niet draaien
ik kan het ook mis hebben maar er zit volgens mij verder geen temperatuur sensor meer in. en als je met de computer de fan kan sturen dan zit er volgens mij ook geen kabelbreuk in.
alvast bedankt en ik hoop op nog een reactie
gr roy
lieuwe60 (0), 16 jaar geleden
Hallo.
Mijn Temp,meter Loopt Omhoog,van Mij Ford Escort 1995.
Komt,net Niet Op Het Rode Gedeelte!
Bij Het Testen,draait De Ventilatie,ook Niet Meer?
Wie Kan Mij Helpen,en Raad En Daad!! Grt Lieuwe