Zodra je de auto start knipperen de koplampen heel even.
Ik dach zelf aan een massaprobleem maar na herhaaldelijk schoonmaken en zelfs met een extra massakabel blijft het probleem zich voordoen.
(kabels tussen bak en carrosserie en de kabel tussen de accu en de carrosserie)
Eveneens trekt de auto slecht door, ik heb de auto uitgelezen maar geen foutcodes.
Over het hele toeren bereik geen gestotter, de auto is alleen erg lui om het even simpel uit te drukken.
Zou ik het gasklephuis eens opnieuw moeten inleren?
Bobines, bougies etc. zijn reeds vervangen.
Het zijn naar mijn mening twee afzonderlijke problemen maar wellicht dat iemand een koppeling ziet?
Heeft iemand hier ervaring mee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze 1.4 motoren zijn geen krachtpatsers
eigenlijk te licht voor een focus
zou je kunnen zeggen of het om de eerste generatie gaat of tweede generatie
(focus 1 loopt van 99-2005 en focus 2 van 2005-2011)
0-100km/h is ongeveer 13-14seconden als je op youtube filmpje controleert
je zou kunnen kijken hoe lang het bij deze duurt
koplampen flitsen zit er halogeen in of xenon
knipper bedoel je 0-12vol-0-12volt-0-12volt op dat moment
of zie je ze licht flikkeren
met het laatste kan een accu ook de oorzaak geven
eventueel een accutest
tijdens het starten en slecht lopen is de accuspanning op dat moment gemeten
Dacht al dat er met een 1.4 niet veel meer in zou zitten.... auto verbruikt ook veel benzine. 1 op 9 ongeveer maar goed dat ding moet ook te hard werken...
Ik heb in ieder geval Vééééél sterkere,snellere en zuinigere 1.4's gezien. zelfs in italiaanse hokken.
Koplampen zijn halogeen en accu is reeds vervangen.
Het is een fase2
Luchtfilter,brandstoffilter zijn ook vervangen, eigenlijk alle standaard probleemveroorzakers zin gedaan dus ik ga er even vauit dat fordmannetje gelijk heeft.
Het knipperen van de koplampen weet ik zeker dat het zo niet hoort, iemand suggesties?
dynamo laten testen
niet alleen de laadspanning meten!
Dynamo is recent bij een bosch service geweest en is op de testbank geweest en voorzien van een nieuwe spanningsregelaar, probleem was hiermee niet opgelost.
Ik heb zelfs met een scope bekeken of de laadspanning wel een mooie gelijstroom is. geen problemen.
even over de koplampen
als je de auto uit hebt staan
verlichting uit
je start
je lampen dan aan zet
dan heb je geen probleem
denk namelijk dat bij het starten de spanning zoveel varieerd of wijzigt dat je hierdoor flikkerende lampen hebt
ivm bij het starten de spanning 10-12volt op en neer gaat
je kan dit wel oplossen maar dat zou dan teveel extra zijn
de lamp zou er tegen kunnen als het alleen dan is
als het te hoog is dan is het verkeerd
verder je start ook niet elke minuut een keer dus lamp lijdt er niet extreem veel onder
kennis heeft een mondeo en als hij start zie hij zijn lamp ook flikkeren
zet hij zijn voorruitverwarming aan (800watt vermogen) dan ziet hij duidelijk de licht dimmen
verder zou je ook met een grotere accu kunnen proberen waardoor de spanning minder snel ver zakt en stabieler pakt
Is er niemand die dit probleem heeft meegemaakt?
Lampen flitsen als de verlichting uit staat tijdens het starten.
Ik heb dit probleem ook en als het vriest start hij ook erg moeilijk.
Accu getest door ANWB laadt goed bij.
11 jaar
Ik zal volgende week eens een monteur op zijn schouder tikken bij de dealer, wellicht weten ze het daar.
Zelfde probleem met een Focus 2 1.6 16V TI-VCT.
Alternator is nieuw, accu ook.
Dimlicht blijft heel licht knipperen, als de voorruitverwarming aangezet wordt, zie je duidelijk dat de dimlicht licht dimt en weer helder gaat branden bij uitzetten voorruitverwarming.
Maar dat licht knipperen blijft zich voordoen heel vervelend.
Iemand al een oplossing?
Een accu fungeert ook als elektra buffer. Zorg ook voor schone accupolen en uiteraard een goede accu.
Vergeet niet dat een focus zijn laadkarakteristiek via zijn mms regelt.
Als je de stekker van de dynamo afhaalt gaat het dan beter? Dan gaat hij nl direct over op 13,7V
Bedankt voor je antwoord, nog niet geprobeerd, zal ik doen van de week, andere suggesties? BVD.
Laatst ook gehad bij een focus 1.6 2006 Deze had een slechte accu.
Na vervaning was t probleem opgelost.
Spanning wordt idd door de computer geregeld trek even het stekkertje van de dynamo dan moet die maximaal gaan laden.
Meet anders even met de Ampere tang via de massa kabel. Deze wordt niet zo veel afgetakt.
Ik heb toch maar opnieuw een nieuwe accu geplaatst, de vorige was niet oud.
Het probleem is echter wel opgelost nu dus de vorige accu heb ik terug gestuurd voor garantie.
Topic mag op slot, iedereen bedankt voor het meedenken.
Het stotteren van de auto en het slecht trekken zat in het gasklephuis trouwens. deze vervangen en opgelost.
Peter
Dank voor de feedback
Moderator Problemcar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Focus of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar