Ford Ka: koppeling versleten???????

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.2

hallo

ik ben sins paar dagen in bezit van een ford ka uit 2010
met maar 17.000 kilometer op de teller vindt het heel mooie auto maar
ik kan bijna niet normaal optrekken moet heel voorzichtig koppeling op laten komen en veel gas geven
anders schokt en stoot hij heel irritand ,pakt laatste moment zonder slippen lijkt wel
bij 2 en 3 versnelling ook een beetje
kan een koppeling al versleten zijn bij 17.000 kilometer
of is dit normaal bij deze auto

hoor graag van iemand

arnaud van der wal

Geplaatst door arnaud van der wal (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Ford Ka? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

kaleido 1 (1830) PRO, 10 jaar geleden

Er is niets onmogelijk.
Vermoed dat er brandplekken op je drukgroep zitten , door het laten slippen vam de koppeling.
Dwz , er onstaan harde/hoge plekken op je plaat en drukgroep , wat bij het aangrijpen voor het onregelmatig aanpakken zorgd.
Het hydraulisch druklager zou ook nog niet soepel kunnen werken.
Vermoedelijk bereden door een zogenaamde pedaalridder.
Als je er vanaf wilt zit er niets anders op dan de boel te vervangen , volledige koppeling en druklager.

bieuwke (0) PRO, 10 jaar geleden

Ik zou eerst beginnen met een nieuwe koppelingskabel,die leveren weleens problemen op.

trucker0werner (0) PRO, 10 jaar geleden

ga ff langs de ford dealer. kans is aanwezig dat er een coulance mogelijk is, wat de pijn zal verzachten
je mag namelijk verwachten dat de koppeling langer dan 3 jaar en 17.000km meegaat
dacht peugeot iets met 40.000km hanteert

heb koppeling vv die de helft hebben gereden, dat was wel in de garantie periode maar toch.

als hij eenmaal slipt dan is alles te warm gelopen met gevolg dat het raadzaam is om het hele gebeuren te vervangen.

als er een koppelingskabel aanwezig is dan is dat ook een optie dat gecontroleerd kan worden en zonodig vv moet worden.
dan moet dit wel spoedig gedaan worden anders kun je alsnog de koppeling vv.

schokken en stotten bij optrekken kan ook probleem zijn met de koppeling zelf. tevens als er een dubbelmasa vliegwiel in zit kan deze ook defect zijn klacht is dan gelijk. trek je met 2000rpm of hoger op dan merk je het niet daaronder wel

primera p11 (0), 10 jaar geleden

Als je de auto een paar dagen hebt moeten ze het gewoon oplossen.
Geen proefrit gemaakt?.

arnaud van der wal (0), 10 jaar geleden

hallo

bedankt voor jullie reacties
ja ik heb proefrit gemaakt ik vondt hem toen ook al niet lekker schakkelen maar ik reed hier voor altijd diezel of automaat dacht dat ik gewoon niet kon rijden kleine benzine motor
maar ik heb hem pateculier gekocht heb geen gerantie

beste is om eff langs de ford te rijden maar die kunnen ook moeilijk zien of het aan de kabel ligt of koppeling zelf
of dubbelmassa vliegwiel

weet iemand wat kompeete koppeling vervangen ongeveer kost bij deze auto?

bieuwke (0) PRO, 10 jaar geleden

Daarom moet je met de kabel beginnen!Want die kost weinig,en zo voorkom je dat je onnodig een dure koppeling vervangt!

arnaud van der wal (0), 10 jaar geleden

ja dat is beter ja begginen met het goedkoopste! ik ga van de week eff naar de ford garage

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Ka of stel zelf een nieuwe vraag.