Bij het intrappen vd koppeling hoorde ik een ¨knak¨ waarna de koppeling niet goed meer functioneerde.
Naar alle waarschijnlijkheid is het stelmechanisme(dat kunstof geval met tandjes) bij het koppelingspedaal kapot.
Maar ik kan er erg slecht bij. Ik kan ook niet goed vinden hoe het koppelingspedaal te verwijderen om bij het stelmechanisme te komen.
Heeft er iemand tussen de wijze mannen raad voor mij?
Bedankt alvast! Eric
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
dan moet je aan de kant van de koppelingspedaal die borging weghalen die op die as zit en dan de as zover mogelijk naar rechts duwen totdat je pedaal eruit kunt pakken en even goed opletten op die plastic ringen die op die as zitten dat die weer op dezelfde plaats terugkomen te zitten
Kan ook het hele pedaalstelsel eruit halen. 4x moetje 13 en de borg van gas en rempedaal.
Lekker gaat het niet, maar het afstelmechaniek in de auto monteren valt ook niet altijd mee.
succes!
Ok voor zover bedankt voor de info!!
Heb het stelmechanisme eraf kunnen halen. Tandjes idd beschadigd. Maar ik mis volgens mij de veer en het ¨grijpertje¨ dat in de tandjes moet grijpen om zodoende
de koppelingskabel op de juiste spanning vast te kunnen zetten.
Is overigens idd een friemelwerk allemaal. Maar toch gelukt dankzij wat tips van jullie.
Grtz Eric
15 jaar
dat kan toch niet weg zijn is een klein plastic geval met 3 rijen tanden erop en een veer,maar er zijn 2 type's heb jij een zelfstellende mechanisme???ik denk het haast wel anders zouden je tanden niet beschadigd zijn,of heb jij aan de achterkant van het pedaal een lange inbusbout zitten,in beide gevallen voelt het hetzelfde aan als je door de koppeling heen trapt,alleen bij het niet selfstellend systeem heb je geen grijpertje.dat kan zo maar niet weg zijn dat moet toch ergens liggen
15 jaar
Hoi Robby.
Ik kan het echt nergens vinden. En ik weet eerlijk gezegd niet of het mechanisme zelfstellend is, maar de logica (weliswaar mijn eigen logica )wijst daar wel naar.Gezien de tandjes op het stelmechanisme. Heb ook het kluwer autohandboek met tekening erbij gepakt en daar staat ook zoń grijpertje en veer bij. Maar eerlijk gezegd staat daar alleen Escort 1995-2000 in beschreven zonder verdere specs.Kan me voorstellen dat Ford toch diverse ¨kleine¨verschillen in uitvoeringen heeft gemaakt.
Maar er zit idd ook een lange inbusbout op. Ik kan echt geen veer en grijpertje vinden ,ondanks de kapotte tandjes.
Morgen ga ik wel even naar de automaterialenhandel, neem het onderdeel mee en eens kijken wat ze daar dan zeggen.
Bedankt.
Grt Eric
15 jaar
als jij een lange inbusbout hebt is dit geen zelfstellende mechanisme maar moet jij dat met die inbusbout doen hiermee verander je de stand van je pedaal meer niet,dus hier zit geen grijpertje met veer alleen een plastic tandwiel en bij dit type knapt meestal het tandwiel middendoor,en bij het andere type liggen de tandjes eraf zie je hier niks aan dan kijk maar of je kabel niet kapot is
15 jaar
Mensen bedankt voor de hulp.
Het werkt weer allemaal toppie.
Idd heb ik hem moeten stellen met de lange imbusbout onder het pedaal.
Het is wel een freubelkarweitje geweest maar het werkt weer perfect. Bedankt!
15 jaar
hoi edge
iik heb nu ook hetzelfde probleem maar dan de auto van een klant maar die zegt dat hij een monteur is maar geloof ik niks van want alles ligt uit elkaar en door dit onderwerp zal ik het ongeveer wel terug kunnen zetten dankzij dit onderwerp;)
maarja ik ga is kijken of ik het voor elkaar krijg wa die andere monteur (klant) niet is gelukt foto,s waren beter geweest maar beschrijvingen ook
groetjes uit breda
chavez.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Ford Escort of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar